امام خامنه ای در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان به شرایط امریکا در جهان اشاره کردند و فرمودند: در یک نگاه وسیع‌تر، قدرت و اقتدار و هیمنه امریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و امریکای امروز به‌مراتب ضعیف‌تر از امریکای چهار دهه قبل است.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۱۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ در آستانه‌ی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) دیدار کردند.

امام خامنه ای در این دیدار به نکات مهمی در آستانه یوم الله 13 آبان اشاره کردند که قصد داریم با توکل به خدا چندین مورد از آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ایشان در بخشی از بیانات امروز خود فرمودند:

" اکنون نه‌تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم امریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس‌جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ امریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی‌آبرو کرده است."

حال با یک بررسی میدانی بر اساس آمار و اسناد بین المللی به یکی از مصادیق این موضوع یعنی " واقعیت وضعیت فعلی آمریکا " نگاهی گذرا می اندازیم:

آمریکا بالاترین تعداد منتظران اعدام در دنیا را داراست؛ تا سال ۲۰۱۳ تنها ۳۱۱۱ نفر منتظر اعدام در آمریکا بودند.

در هر دو دقیقه یک گزارش تجاوز در زندان‌های آمریکا مخابره می‌شود و سالانه بالغ بر ۵۰۰ هزار تعرض جنسی در آمریکا گزارش می‌شود.

بر اساس آمار ۱ درصد مردم آمریکا مجرم زندانی هستند. و سالیانه بالغ بر ۳۰۰ نفر در زندان‌های آمریکا از عقیم کردن اجباریشان شکایت می‌کنند.

از سال ۲۰۱۲ سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا ۲۵ مرکز شنود و جمع‌آوری داده از خود مردم آمریکا را تأسیس کرده که مورد اعتراض گسترده بسیاری از شهروندان آمریکا نیز قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های سازمان مبارزه با خشونت در هر ۹ ثانیه یک زن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و روزانه بیش از ۳ زن توسط شوهران خود کشته می‌شوند.

حدود ۳۰ درصد زنان شاغل در ارتش آمریکا نیز حداقل یک‌بار مورد تعرض جنسی واقع شده‌اند.

هرساله ۳۵۰ هزار دختر نوجوان آمریکایی در سنین ۱۵ الی ۱۹ سالگی در دوره دبیرستان فرزندان غیرقانونی خود را به دنیا می­آورند.

۳درصد از زنان، دست‌کم یک سقط را در طول زندگی خود تجربه می­کنند. فقط در آمریکا سالانه یک‌میلیون و سیصد و هفتاد هزار سقط انجام می­شود.

حدود ۵.۷ میلیون کودک در باندهای کار اجباری فعالیت می‌کنند. بیش از ۵۰۰ هزار کودک کار تنها در مزارع آمریکا مشغول به کار هستند که سالیانه نزدیک به ۳۰۰ نفر از آنها به خاطر وجود مخاطرات این کار می‌میرند.

همچنین ۲۵۰۰ کودک زندانی زیر ۱۵ سال در آمریکا وجود دارد که در دنیا یک رقم قابل‌توجه بشمار می‌آید.

آمریکا بزرگ‌ترین عامل تخریب محیط‌زیست جهانی است. این کشور رتبه دوم تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا را نیز دارد. آمریکا به تنهایی ۲۵ درصد کل گازهای گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند.

فقط نیمی از سیاه‌پوستان آمریکا الآن در مدارسی می‌توانند تحصیل کنند که دوره‌های عالی تحصیلی در آن‌ها ارائه می‌شوند. حتی در پیش دبستانی‌های آمریکا نیز نسبت به سیاه‌پوستان مقررات و قوانین سخت گیرانه وجود دارد.

سالانه بیش از ۱۵۰ جرم نژادپرستانه علیه مسلمانان آمریکایی به وقوع می‌پیوندد. به گزارش سازمان عفو بین‌الملل از هر ۹ مسلمان آمریکایی یک نفر با پرونده‌سازی مذهبی و نژادی تحقیرکننده مواجه شده است.

حاصلِ تحقیقاتی دو ساله توسط هیئت منصفه­‌ی عالیِ ایالت پنسیلوانیا این است که بیش از ۵۰۰۰۰۰ مستند و گزارشِ مربوط به اسقف‌های آمریکایی وجود دارد که در طول ۳۰ سال پای ۳۰۰ کشیش را در تجاوز به بیش از ۱۰۰۰ کودک به میان می‌کشد. البته این آمار تعداد قربانیانی است که حاضر به صحبت در این­باره شده‌اند. کلیسای کاتولیک طی ِاین سالها حداقل ۵۰۰ میلیون دلار جهتِ حق­السکوت به قربانیان و خانواده‌هایشان پرداخته‌اند.

در حقیقت همه این وقایع گواه آن است که آمریکایی که روزی داعیه تسلط بر جهان را داشت حالا با یک فروپاشی از درون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مواجه شده است که مجالی برای فرار از آن‌ها نیز ندارد. بر اساس اسناد و شواهد مشهود جهانی امروز آمریکا شباهت‌های بی‌شماری به اتحاد جماهیر شوروی در حال فروپاشی دارد.

آمریکا در حالی مدعی ابرقدرتی جهان است که هر روز بر بدهی ۲۱.۵ تریلیون دلاری آمریکا اضافه می‌شود. به اعتراف شبکه خبری «CNN»، ۴۱ میلیون نفر در آمریکا به قدری فقیرند که باید بین خرید غذا و پرداخت هزینه سایر موارد ضروری زندگی خود، یکی را انتخاب کنند. باج­گیری روزانه آمریکا از متحدان عرب منطقه‌ای‌اش نشانه‌ای از افول در آمریکا است.

۹۸میلیون نفر در آمریکای شمالی در فقر زندگی می‌کنند و علل احتمالی این مسئله دستمزدهای پایین، نابرابری کارگری و شکاف در حال گسترش بین فقرا و ثروتمندان است.

کسری شاخص تجاری آمریکا نیز مؤید دیگری از ادعاست. شاخص واردات به آمریکا در سال‌های اخیر در نسبت بالاتری از صادرات این کشور است. شاخصی که در طول سال‌های پیش رو فاصله معنادارتری نیز پیدا خواهد کرد. ادعای آشفته بودن وضعیت اقتصادی آمریکا توسط برخی مسئولان بلندپایه اقتصادی این کشور نیز تأییدشده است. «بنبرنانکی»، رئیس اسبق فدرال رزرو آمریکا در دوره بحران مالی دهه گذشته، در خصوص بازگشت بحران ­به اقتصاد آمریکا در ماه‌های گذشته هشدار داده است. دست و پا زدن آمریکا در مقابله تجاری با چین، روسیه و اروپا نیز از دیگر نشانه‌های مخمصه اقتصادی جدید آمریکاست.

شکست سیاست‌های سیاسی آمریکا در منطقه غرب آسیا را نیز می‌توان در همین راستا تحلیل کرد. آمریکا در این ۱۰ سال اخیر تمام تلاش نظامی و سیاسی خود را مبنی بر سقوط دولت بشار اسد و کوتاهی دست مقاومت از مرزهای اسرائیل کرد ولی الآن نه تنها به هدف خود نرسید بلکه قدرت جریان مقاومت در سوریه برای وارد کردن ضربه کاری به اسرائیل شریک دیرینه آمریکا امروز به مراتب بیشتر از سال‌های قبل از جنگ است. آمریکا امروز در حالی با خفت عرصه نظامی در عراق را ترک کرده است که در عرصه سیاسی نیز توان به قدرت رساندن متحدان عراقی خود را نیز ندارد.

آمریکا در حالی ادعای دمکراسی و احترام به آرای مردم را دارد که یکی از مضحک‌ترین و نابرابرانه‌ترین مدل‌های اخذ رأی در دنیا یعنی رأی الکترال را اجرا می‌کند. مدلی که برنده یک ایالت کل آرای ایالت را حتی با ۱ درصد اختلاف به خود اختصاص می‌دهد و مکرر اتفاق افتاده است که رأی برنده نهایی انتخابات از رأی بازنده انتخابات کمتر بوده است.

در حالی بیش از ۱۷ سال از حضور نظامی آمریکا در افغانستان می‌گذرد که امروز بیش از پیش طالبان در حال قدرت گرفتن در افغانستان است و چند ایالت افغانستان در اشغال طالبان قرار گرفته است. و از فلاکت آمریکایی‌ها در افغانستان همین بس که این روزها نه تنها طالبان در افغانستان از بین نرفته است که داعش هم در حال اشغال بخشی از خاک افغانستان است.

به نتیجه نرسیدن جنگ سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن با حمایت‌های تمام و کمال نظامی آمریکا در جنگ ۸ ساله نیز نشان از بی‌اثر بودن سیاست‌های خصمانه این کشور دارد. سیاست‌هایی که تاکنون تنها باعث کشته شدن بیش از ۵۰ هزار یمنی بی‌گناه شده که بیش از ۲۳۰۰ نفر از آنها کودک بوده‌اند. سیاست‌هایی که اکنون با شکست در عرصه سیاسی و میدانی فقط جنبه اقتصادی برای دوشیدن گاو بزرگی همچون عربستان سعودی پیداکرده است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری دلار آمریکا ارزش بین‌المللی خود را از دست داده است و کشورهای دنیا درصدد خارج کردن سیستم پولی و مالی خود از پایه پولی آمریکا با انعقاد معاهدات پولی دوجانبه و چندجانبه هستند.

عدم همراهی رسمی چین، روسیه، پاکستان، هند و ترکیه و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا با طرح تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز در همین راستا قابل‌تحلیل است و به‌وضوح نشانی از آن است که آمریکا دیگر قدرت مسلط جهان نیست و قادر نیست جهان را وادار به پذیرش خواسته‌های نامشروع خود کند.

منتظر سایر گزارش های تخصصی خبرگزاری بسیج استان مرکزی باشید.

 

ارسال نظرات