یارمحمدی در واکنش به عدم فروش سوخت به ایرلاین های ایرانی:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت ترکیه باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایرلاین ها ایرانی در تأمین سوخت هواپیما صورت دهند، زیرا رفع این مشکلات در توسعه روابط و همکاری های تجاری تأثیرگذار است.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۱۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیم یارمحمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رویکرد غیرقانونی شرکت های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول، گفت: این اقدام شرکت های ترکیه ای مغایر با حسن همکاری ها و روابط دو کشور است، زیرا دو کشور منافع اقتصادی بسیاری برای هم دارند و قطعا این دست اقدام بر این مسائل اثر سوء خواهد گذاشت.

عدم فروش سوخت به ایرلاین های ایرانی، مغایر با توافق های ایران و ترکیه است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام شرکت های ترکیه ای در عدم فروش سوخت به ایرلاین های ایرانی، مغایر با توافق های دو کشور است، بر اساس موافقتنامه های امضا شده میان دو کشور، دستگاه های مربوطه موظف به تأمین تجهیزات و مسائل مورد نیاز ایرلاین ها هستند، از این رو شرکت های ترکیه ای باید نسبت به تأمین سوخت هواپیماهای ایرانی اقدام می کردند.

 
علیم یارمحمدی

ترس شرکت های ترکیه ای از آغاز تحریم ها علت توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی

وی تصریح کرد: به نظر من که علت توقف فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی، ترس شرکت های ترکیه ای از آغاز تحریم ها است، این در حالی است که طبق گفته مقامات ترکیه ای، این کشور جزء کشورهای معاف از تحریم های آمریکا علیه ایران قرار گرفته است، از این رو رویکرد و اقدامات شرکت های این کشور غیرقابل قبول است.

مقامات ترکیه ای بارها از آغاز کارشکنی آمریکایی ها در بحث برجام اعلام کردند که به تحریم های آمریکا تن نمی دهند، حال سوال اینجاست که چرا شرکت های ترکیه با وجود باقی ماندن چند روز از آغاز تحریم ها، عملا به سیاست آمریکا تن داده اند

یارمحمدی افزود: مقامات ترکیه ای بارها از آغاز کارشکنی آمریکایی ها در بحث برجام اعلام کردند که به تحریم های آمریکا تن نمی دهند، حال سوال اینجاست که چرا شرکت های ترکیه با وجود باقی ماندن چند روز از آغاز تحریم ها، عملا به سیاست آمریکا تن داده اند.

کاهش پرواز هواپیماهای ایرانی به فرودگاه های ترکیه بر اقتصاد این کشور اثر می گذارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی حجم پروازهای هواپیماهای ایرانی به ترکیه بسیار بالا است، حال رویکرد جدید شرکت های ترکیه ای بر میزان پروازهای ایرلاین ها به ترکیه تأثیر می گذارد که قطعا در صورت بروز این مسئله، تأثیر به سزایی در بحث گردشگری و اقتصاد این کشور خواهد داشت.

وی گفت: ما همواره خواهان روابط حسنه و رو به توسعه با کشور ترکیه بوده ایم و این مسئله بارها ثابت شده است، اما قطعا با توجه به حجم معاملات و تبادلات اقتصادی دو کشور، اگر قرار باشد که ایران در این حوزه دچار ضرر و آسیب شود، به طور حتم جمهوری اسلامی گزینه های بسیاری را در این حوزه روی میز دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت و مقامات ترکیه باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات ایرلاین ها ایرانی در تأمین سوخت هواپیما صورت دهند، زیرا رفع این مشکلات در توسعه روابط و همکاری های تجاری تأثیرگذار است.

ارسال نظرات