خبرهای داغ:
سردار معروفی گفت:امام خمینی (ره) فرموده اند که عبرت های عاشورا مهمتر از درس های عاشوراست ، 13 آبان هم چنین است که باید عبرت های آن را در نظر بگیریم تا دیگر13 آبان همانند عاشورا تکرار نشود.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۳۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری که بمناسبت یوم الله 13 آبان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر بابت انعکاس شایسته اربعین حسینی گفت:امام خمینی (ره) فرموده اند که عبرت های عاشورا مهمتر از درس های عاشوراست ، 13 آبان هم چنین است که باید عبرت های آن را در نظر بگیریم تا دیگر13 آبانی همانند عاشورا اتفاق نیفتد.

وی افزود: 3 حادثه ی معروف است که در 13آبان ماه اتفاق افتاده و باید به آن اشاره شود ، اولین آن در 13آبان 43 رخ داد که  سخنرانی روشنگرانه و رسای امام خمینی(ره) در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) درباره ی لایحه ننگین کاپیتلاسیون بود و منجر به تبعید شبانه امام(ره) از قم به تهران و از آنجا به ترکیه شد.

معروفی با بیان اینکه حرکت جمهوری اسلامی از تبعید امام شروع شد خاطر نشان کرد:مردم بعد از این اتفاقات بازارها را بستند و قیام کردند و حرکت عظیمی برای جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه با اشاره به دو اتفاق دیگر در 13آبان یادآور شد: حرکت دوم 13آبان در سال 57 بود که جوانان ، نوجوانان و دانش آموزان با تجمع در دانشگاه های تهران در اعتراض به رژیم پهلوی توسط این رژیم طاغوتی مورد تهاجم قرار گرفتند و این دانش آموزان معصوم را شهید کردند و چند ماه بعد ب درخواست همین دانش آموزان این روز به روز دانش آموز نامگذاری شد و بعد ها در تقویم ثبت و درج شد.

وی نقش دانش آموزان در دوره ی دفاع مقدس با تقدیم 36000 شهید را بسیار موثر وبزرگ دانست و اذعان داشت: سومین حادثه 13 آبان 58 بود که با تسخیر لانه ی جاسوسی( بعضی مواقع می شنویم میگویند تسخیر سفارت خانه ، این تعبیر غلط است که آنجا یک سفارت خانه بود خیر ، بلکه آن مکان یک لانه ی جاسوسی بود ) با چراغی که امام(ره) به طلاب و دانشجویان و دانش آموزان نشان داده بود همراه شد و به تعبیر امام خمینی کبیر انقلاب دوم شکل گرفت.

 معروفی به سوال برخی ها که می پرسند چرا این لانه ی جاسوسی را تسخیر کردید اینگونه پاسخ داد:این تجربه ای بود که از دشمن و لانه ی جاسوسی آمریکایی ها گرفته بودیم زیرا تمامی منافع استعماری آمریکا در آنجا شکل می گرفت ، به طور مثال ضرب المثلی در میان سیاستمداران کشورهای دیگر هست که میگویند در آمریکا هیچگاه کودتا رخ نمیدهد زیرا در آمریکا سفارت خانه ی آمریکا نیست.

 فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه افزود: آمریکا را با یک تحلیل نمی شناسیم بلکه بسیار دقیق و حساب شده و علمی آن را زیر نظر داریم.

وی گفت:اگر به همین سه حادثه ای که نام بردم نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که یک طرف قضیه باز هم پای آمریکا در میان است و همچنین اتفاقات مک فارلین ، کودتای نوژه و سال 32 ، آن حادثه ی الهی صحرای طبس ، اتفاقات سال 88 و جریان فتنه سبز ، انهدام هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ، کمک به حرکت های تروریستی ، پناه دادن به شاه مخلوع و عناصر فراری آن ، برنگرداندن دارایی های بلوکه شده که این ها نمونه ی کوچک و بخش بسیار کمی از دشمنی ها و جنایات شیطان بزرگ و سردمداران استکبار با ملت ما است.

 معروفی تصریح کرد: در آمریکا یک تصمیم واحد گرفته می شود و صرف اینکه بگویند دموکرات آمده یا جمهوری خواه و یا این بهتر است یا آن اصلا اینگونه نیست و همه ی آنها فقط مجری تصمیمات عده ای خاص هستند.

 فرمانده سپاه نینوا گلستان دعوای مستکبرین با ملت ما را بر سر ارزش ها و آرمان ها و امام و انقلاب و قران و ائمه و بزرگی ملت ما معرفی کرد و متذکر شد: آنها میخواهند ما به گذشته برگردیم و از اندیشه و تفکر انقلابی خود دست بکشیم و عزت و شرف خودمان را زیر پا بگذاریم و تحقیر شویم تا همان مفهوم کدخدایی و دهکده را دوباره بر ما تحمیل کنند اما به لطف پروردگار شاخ آمریکا و استکبار توسط جمهوری اسلامی ایران شکسته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان میخواهند به جامعه ی ما دعوای بین ملت و حکومت را القا کنند خاطر نشان کرد: ملت ایران دست از استقلال و آزادی و استکبار ستیزی نخواهند کشید و پای آرمان های خود تا آخرین روز خواهند ماند.

 معروفی با بیان اینکه نباید به این دشمن اطمینان و اعتماد کرد تصریح کرد: به لطف خدا منطق ملت ایران منطق پیامبر (ص) و قرآن و ائمه ی هدی بوده و این جمعیت عظیم راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان(ع) یک پیغام را میدهد آنهم استکبار ستیزی است همان منطق ابا عبدالله الحسین(ع).

 فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به دور جدید تحریم هایی که اعلام کردند از 13 آبان شروع می شود گفت: مشاهده کردید که بعضی از کشور ها با این کار آمریکا موافقت نکرده و آنها را همراهی نکردند که مجبور شدند به تعدادی از کشور ها معافیت بدهند و ما مطمئنیم که این تحریم ها کار بجایی نخواهد برد و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 وی افزود: اگر مسئولین ما و ملت ما انسجام درون را حفظ کنند و هوشمندانه و دقیق در کنار هم قرار بگیریم و قناعت در اقتصاد را درست کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا آخرین حربه ی دشمن به فرموده ی امام خامنه ای(مدظله العالی) حربه ی تحریم است و بزرگتر از این حربه ایستادگی و مقاومت ملت جمهوری اسلامی است که مطمئنا آنها از آخرین حربه ی شان هم سودی نخواهند برد.

 معروفی در ادامه خطاب به کسانی که  عافیت طلب و غرب گرا هستند و ترس از مقابله با آمریکا را دارند و اهل مبارزه نیستند گفت: کشورهایی نظیر شیلی ، پاکستان ، ژاپن ، کره جنوبی ، آلمان ، رومانی ، مصر و اردن در مقابل آمریکا تسلیم شده اند که در کشوری مانند پاکستان این همه جنایات و کشتار توسط آمریکایی ها صورت می گیرد اما یک عذرخواهی ساده هم از آنها نمی شود و همینطور کشور ژاپن که ارتشی ندارد و توسط آمریکا اداره می شود به یک دختر 14 ساله توسط سرباز آمریکایی تجاوز صورت گرفت و سپس او را قطعه قطعه کردند و چون در آنجا همان قانون کاپیتلاسیون برقرار است با وجود اعتراضات گسترده مردمی نتوانستند کاری کنند.

فرمانده سپاه نینوا افزود: در کشور کره جنوبی درخواست داشتند که حداقل تنها فرمانده ارتش از خودشان باشد که آمریکایی ها در پاسخ گفتند در جایگاه شما نیست که تشخیص دهید و هنوز ما به این نتیجه نرسیده ایم که یکی از شما را بعنوان فرمانده بگذاریم و یا در اردن که در محله هایی هفته ای 1 بار اجازه ی آب رسانی وجود دارد و همینطور در کشورهای دیگری که نام بردم به شکل های مختلف خود را تحمیل کرده اند.

 وی در پایان با بیان اینکه باید 40 ساله ی انقلاب و قبل از آن را هم ببینیم بیان داشت: حضورمان در 13 آبان امسال باید با سال های قبل فرق کند و ان شاءالله با حضورمان یک تو دهانی به دشمنان خواهیم زد و به امید خدا روند عقب نشینی آمریکا را داریم میبینیم و هر کجا که ایستادگی کردیم دشمن عقب نشینی کرد و هر کجا که ما عقب نشینی کردیم دشمن پیش آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها