با حضور جانشین فرمانده سپاه دهگلان و مسئولین شهرستان دهگلان یادواره شهدای ( آبروی محله وافتخار کوچه ها ) در دهستان بلدستی دهگلان برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۷۳۵۳۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم یاد واره (شهدا آبروی محله و افتخار کوچه ها) با موضوع ۵۴۰۰ شهید کردستان و ۱۹ شهید دهستان بلدستی در کوچه شهیدان عبدالله حسینی، اسماعیل چوتاشی، فرح چوتاشی و سید خالد رمضانی در دهستان بلدستی شهرستان دهگلان با حضور جانشین فرمانده سپاه، خانواده‌های معظم شهدا، مردم بلدستی و مسئولین به همت حوزه مقاومت بسیج شهدای بلدستی شهرستان برگزار شد.

در این مراسم ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت‌های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.

ماموستا محمدی با اشاره به شرایط ایران اسلامی در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی جنگ بر ما تحمیل شد که ما هیچگونه آمادگی برای یک جنگ هشت ساله نداشتیم.

امام جمعه دهگلان گفت: زمانی که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و نوپا بود دشمنان ایران و انقلاب برای سلطه به این کشور اسلامی جنگی نابرابر را برما تحمیل کردند و رزمندگان غیور با رشادت و دلاوری از همه هستی خود گذشتند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرزوبوم به دست دشمن بیفتد.

وی درادامه با بیان اینکه نام بردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت گفت: هر کس بخواهد از ویژگی‌های سرزمین خود اسم ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهیدان عبدالله حسینی، اسماعیل چوتاشی، فرح چوتاشی و سید خالد رمضانی تجلیل شد.
ارسال نظرات