سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و مذهبی:
حجت الاسلام عباس رضی، افزایش ایمان و تقوا را راه کسب اخلاص دانست و گفت: چیزی ارزشمندتر و قابل اعتمادتر از یقین در دنیا وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۷۳۴۹۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان، گفت: یکی از راه‌های کسب اخلاص افزایش یقین است و حریت و آزادگی نتیجه اخلاص است؛ اگر ما در دنیا اخلاص نداشته باشیم در همه عملکردهای خود به دنبال کسب رضایت مردم هستیم و مسلماً در این مسیر دچار شرک و دروغ و نفاق و ریا خواهیم شد.

حجت الاسلام عباس رضی در ادامه گفت: قدرت، حضور و نقش آفرینی انسان در این عالم به قوت قلب او بستگی دارد؛ با بررسی منابع دینی به این نتیجه می‌رسیم که محصول تقوا، نورانیت عقل و قوت قلب و افزایش اراده انسان است.

وی افزود: امیرمومنان(علیه السلام ) در نهج البلاغه به فرزندش امام حسن(علیه السلام ) می‌فرمایند: فرزندم قلب خود را قوی کن و راه این تقویت قلب را یقین معرفی می‌کنند.

رضی تصریح کرد: چیزی ارزشمندتر و قابل اعتمادتر از یقین در دنیا وجود ندارد و ما برای دستیابی به هرچیزی نیازمند کسب یقین نسبت به آن هستیم؛ هدف یقین، بالابردن اخلاص ما در زندگی است زیرا با ایمان یقینی می‌توان کار خالصانه برای خدا انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: کسی که اهل یقین باشد به جای اختصاص دادن وقت و فکر خود به عیوب دیگران، به فکر سازندگی و اصلاح وجود و باطن خود است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: در همین خصوص امام صادق(علیه السلام) حد و اندازه توکل را یقین می‌دانند، که نشانه آن این است که از غیر خدا واهمه نداشته باشیم.

رضی گفت: ما در تمام نوسانات و مراحل زندگی نیازمند قوت قلب هستیم و این یقین، سرمایه زندگی ماست، وجود قلب قوی و مخلص  و قدرتمند را ما در طول تاریخ ایران در نوع رفتار امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در مقابل امریکا و اسرائیل شاهد بودیم و هستیم.

وی تصریح کرد: از مجموعه آیات و روایات می‌توان به شیوه‌هایی برای دسترسی به اخلاص دست یافت که ازجمله این راه ها می توان به تقویت ایمان و معرفت به خداوند، تفکر در ارزش اخلاص، یکسان بودن عبادات آشکار و پنهان ،دعا واحساس عجز در بندگی و دوری از خود ستایی و شهرت و ریاست طلبی،اشاره نمود .

 

ارسال نظرات