خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی:

دستگاه‌های خدمت رسان قرارگاه پیشرفت و آبادانی را یاری کنند

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم همراهی دستگاه‌های خدمت رسان استان به این مجموعه برای رفع مشکلات مردم گفت: ایجاد اشتغال و شبکه‌سازی نیروهای انقلابی ازجمله اهداف این قرارگاه است.
کد خبر: ۹۰۷۳۴۴۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  تشکیل قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی در استان‌ها  از سال ۹۵ با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران تشکیل شد که خراسان شمالی نیز از این امر بی‌بهره نماند.

این استان که همواره محرومیت‌های مختلفی در عرصه‌های حاشیه‌نشینی و همچنین روستاهای دورافتاده و دورمانده از خدمات و امکانات به خود دیده بود، تشنه این قرارگاه برای آبادی و سازندگی بود.

با آغاز این طرح در خراسان شمالی چهار دهستان از شهرستان‌های مانه و سملقان، بجنورد، راز و جرگلان تحت پوشش‌های برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی این قرارگاه قرار گرفت.

محمدرضا شجاع در حاشیه بازدید از دهستان گیفان و مجموعه اقدامات انجام‌شده در این منطقه از شهرستان بجنورد گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در کنار مردم و در کارهای آنان عرصه انقلابی گری و انقلابی ماندن را فعال کند و در راستای ایجاد اشتغال و شبکه‌سازی نیروهای انقلابی فعالیت کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی با مورد خطاب قرار دادن دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در شهرستان‌ها گفت: این قرارگاه به‌تنهایی برای آبادسازی روستاها توان اقدام ندارد و انتظار است تا مجموعه اداری شهرستان بجنورد و فرمانداری به همراه ۳۰ دستگاه خدمت رسان و اجرایی همراه این قرارگاه شوند تا با کمک بسیج، شورای روستا و دهیاری آنها مسیر آبادی در دهستان‌ها را با سرعت طی کنیم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم حضور مسئولان، روحانیون و بسیجیان در مناطق محروم برای خدمت‌رسانی تصریح کرد: امروز ما باید مردم را درصحنه انقلاب نگه‌داریم و فضای انقلابی گری را در نقاط مختلف ایجاد و تقویت کنیم.

شجاع هدف کارگروه‌های مختلف قرارگاه پیشرفت و آبادانی را خدمت به مردم و فعال کردن ظرفیت‌های مردمی توصیف کرد و گفت: طی یک سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در مناطق محروم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام‌شده و بیش از یک میلیارد تومان نیز خدمات ایجاد و ارائه‌شده است.

رضوانی، دهیار روستای گیفان نیز در خصوص خدمات لازم در این روستا گفت: ایجاد و تقویت منبع آب در این روستا برای تأمین آب مورد نیاز باغات و مردم بسیار ضروری است.

وی همچنین کمبود زمین در این روستا برای ساخت‌وساز را شکلی دیگر در برابر توسعه روستای گیفان برشمرد و ادامه داد: باید امکاناتی در اختیار این روستا قرار گیرد تا بتوان با هموارسازی مناطق اطراف روستا، به ساخت‌وسازهای جدید در گیفان پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها