استادحوزه و دانشگاه در سومین شب از مراسم دهه آخر صفر با اشاره ارزش و فضیلت انفاق در راه خدا گفت: انفاق ، ایثار و از خوگذشتگی در راه خدا با فضیلت است .
کد خبر: ۹۰۷۳۳۶۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سخنرانی سوگواری خامس آل عبا که از شب اول محرم همراه بانمازجماعت مغرب وعشاءدر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد آغاز شده دردهه آخر ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ اکبر صمدی یزدی تا شام شهادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی با اشاره به آیات نورانی قرآن مجید گفت: خداوند سبحان در قرآن مي فرمايد: "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ " اى اهل ايمان از آنچه به شما روزى داده‏ايم، انفاق كنيد  پيش از آنكه روزى فرا رسد كه در آن، نه خريد و فروش باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه به فضیلت انقاق در راه خدا اشاره کرد و ادامه داد: انفاقي خير و نيكو است كه انسان‌، بهترين و ارزشمندترين مال خود را در راه خدا  تقدیم کند .

 

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی اظهار کرد:بخشش در راه خدا و كمك مالى به نیازمندان مخصوصا آبرومندان که از نشانه هاى ایمان است باید توأم با خلوص نیت باشد.

 

وی به روایتى ازحضرت امام محمدباقر علیه السلام اشاره کرد وگفت آن امام همام می فرماید:محبوبترین اعمال نزدخدا این است كه قلب مؤمن نیازمندى رامسرور كند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود:انفاق در سیره سبب خلفت حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها دارای سه رتبه نخست صدقات دوم مواسات و سوم ایثار و از خود گذشتگی است که هر کدام بر دیگری برتری دارد، آن حضرت توجه ویژه‌ای به پرداخت صدقه به فقرا داشتند و هیچ مستمند و نیازمندی از در خانه اش دست خالی باز نمی‌گشت.

 

وی ادامه داد:پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم برای عروسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها یک دست پیراهن نو تهیه و به دخترش داد. هنگامی که موکب عروس رهسپار خانه حضرت علی علیه‌السّلام شد، زن سائلی آمد و اظهار احتیاج کرد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در آن وقت دو پیراهن داشت یکی کهنه و دیگری نو، به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید "لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون" بی درنگ لباس عروسی  را به فقیر بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی این فداکاری به اندازه‌ای بزرگ است که تاکنون تاریخ نمونه‌ای از آن را در خاطره خود ثبت نکرده است، حضرت زهرای مرضیه با همان لباس معمولی به خانه شوهر رفت و سند ایثار ش ثبت شد.

ارسال نظرات