امام جمعه دهدشت در خطبه های عبادی سیاسی نماز امروز این شهر به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای بزرگ انقلاب بود چرا که مبارزه با استکبار و طاغوتیان سرلوحه کار این جوانان بود و این مهم یکی از نشانه های ایمان در هر جامعه است.وحدت و همدلی راه شکست دشمنان
کد خبر: ۹۰۷۳۳۵۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: آمریکا و استکبار جهانی از هیچ کوششی برای نابودی و شکست این انقلاب دریغ نکردند و هر بار و در صحنه‌های مختلف با پاسخ دندان شکن ملت ایران مواجه شدند.
وی به تاریخ استکبار در کشور ایران اشاره کرد و ادامه داد: سرزمین ایران با تمامی مفاخر علمی، سیاسی و فرهنگی که داشت از دوران قاجار مورد هجوم استعمار گران قرار گرفت و وضعیت ننگینی بر کشور ما حاکم شد که در قرار داد‌های مختلف بخشی از خاک ایران نیز به دشمنان واگذار میشد.
حسینی وضعیت کشور، در دوران پهلوی را نیز اسفبار عنوان کرد و افزود: در دوران پهلوی نیز کشور ما از خود هیچ اختیاری نداشت و این یعنی ننگ که ملتی با این همه مفاخر علمی و مذهبی، توسط سران آمریکا و انگلیس اداره شود
امام جمعه دهدشت اضافه کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی، کشور ما روز به روز مقتدر‌تر شد و آمریکا برای براندازی این نظام تمام تلاش خود را به کار بست که همیشه با همدلی و وحدت مردم، نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: ملت ایران خواهان استقلال، عزت و شرافت خود در جهان است و زیر سلطه هیچ کشوری هم نخواهد رفت و مردم هم باید حامی انقلاب خود باشند و فریب جنگ‌های روانی و اقتصادی آمریکا را نخورند.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: لازمه توسعه هر جامعه‌ای، فرهنگ است و مردم باید در این زمینه آگاه باشند چرا که پیشرفت‌های لازم در زمینه‌های مختلف مستلزم داشتن فرهنگ است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های همه جانبه مردم به فرهنگ عمومی صحیح بستگی دارد تاکید کرد: با داشتن فرهنگ عمومی صحیح مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد و باید در این زمینه بیش از پیش کار کرد تا جامعه‌ای پویا و رو به رشد داشته باشیم.
وی همچنین اجتماع بزرگ عاشورائیان در اربعین حسینی را یاد آور شد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان انداخت و مسلمانان نشان دادند این حرکت برای جهان تشیع و مسلمانان یک قدرت عظیم است.
حسینی افزود: حرکت خود جوش عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار با عظمت و باشکوه برگزار شد که نشان از وحدت و همدلی مسلمانان در برابر دشمنان دارد.
ارسال نظرات