همزمان با شام اربعین حسینی مراسم روضه خوانی و عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان حسینی در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۷۳۳۰۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, همزمان با شام اربعین حسینی مراسم روضه خوانی و عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور جمعی از عاشقان و ارادتمندان حسینی در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد .
در این مراسم حجت الاسلام محمد علی حسینی مقدم از علما و خطبای قم گفت جامعه ایده آل و مطلوب جامعه ای است که مدینه فاضله باشد یعنی خوبی ها حاکم شوند اما دشمنان و بدخواهان همواره در این مسیر قرار گرفتند تا مانع کار شوند .
وی خاطر نشان کرد جامعه واقعی با آمدن ولی عصر (عج)محقق خواهد شد لذا بندگان شایسته در این دوران حکومت را بدست خواهند گرفت .
حجت الاسلام حسینی مقدم ادامه داد هم قران ،هم روایات و بزرگان الهی بر دنبال کردن و محقق شدن جامعه مطلوب سفارش کردند لذا نهاد خانواده در این راستا نقش مهمی دارد اگر خانواده اهمیت داشته باشد جامعه مطلوب محقق می شود .
وی ابراز داشت نهاد حکومت هم در بروز و ایجاد جامعه مطلوب نقش دارد لذا حاکمیت دین به معنای ولایت زمینه ساز جامعه مطلوب خواهد بود.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد قوانین و مقررات دقیق می تواند جامعه مطلوب ایجاد کند البته نهاد اقتصاد از اهمیت ولایی برخوردار است  و نهاد آموزش و پرورش  هم باید با تربیت نیروهای متخصص و متعهد زمینه ساز جامعه مطلوب شوند .
وی تاکید کرد نبی مکرم اسلام(ص) قصد داشت در پرتو این پنج نهاد جامعه مطلوب و ایده آل ایجاد
 شود.
ایشان بیان داشت اولین زائر قبر امام حسین (ع) جابر بن عبدالله انصاری بود البته حضرت زینب و کاروان اهلبیت هم  خود را به قبور مطهر و منور شهدا رساندند و روضه خوانی و عزاداری نمودند.

ارسال نظرات