امام جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن یوم الله 13 آبان گفت : 13 آبان نماد استکبارستیزی است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۹۳
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه به یوم الله سیزدهم آبان اشاره کرد و اظهارداشت : 13 آبان روز افتخار ایرانیان و شکست توطئه های سران آمریکایی هاست.
خطیب جمعه بهاباد با تبیین اندیشه امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار جهانی افزود: امام‌(ره) با استکبار در عالم مبارزه کرد و حتی زمانی که از امام خواستند از شاه بگوید اما از آمریکا حرفی نزند، امام نپذیرفت و گفت تمام مشکلات ما از آمریکا است.
وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه آمریکا را در جهان شکست گفت: انقلاب ما یک مستبد را در جهان خار و ذلیل کرد و تسخیر لانه جاسوسی به فرموده امام انقلاب دوم بود.
امام جمعه بهاباد به هفته پدافند غیر عامل اشاره کردوافزود: پدافند غیرعامل کمربند امنیتی برای کشور است که نیاز به حمایت و همکاری همه دستگاه های اجرایی دارد.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با تاکید برعملی شدن پدافندغیرعامل در جامعه تصریح کرد: پدافند غیر عامل بایستی به صورت فرهنگ در جامعه همگانی شود.
امام جمعه بهاباد از نقش آفرینان حماسه اربعین حسینى تقدیر کرد وگفت : ‌حماسه اربعین امسال با شكوه تر، با صلابت و اقتدار هر بیشتر نسبت به گذشته برگزار گردید.
وی افزود: بدون‌شك برگزارى مراسمى با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با نقش آفرینى عوامل بسیارى صورت مى‌گیرد كه راس همه آن‌ها «الطاف واسعه الهى» قرار دارد. نعمت ویژه‌اى كه در عصر ظلمت و جاهلیت مدرن به بركت خون اباعبدالله الحسین(ع) نصیب بشریت، مسلمین سراسر جهان خاصه شیعیان ایران و عراق گردیده است.
بشکانی به دستاوردهای پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت :پیاده ‌روى اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیاست و هیچ قدرتى جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه نمى‌تواند چنین اجتماع بزرگى را رقم بزند. پیام‌ها و دستاوردهاى این حماسه آنچنان گسترده است كه دستگاه رسانه‌اى غرب به رغم تلاش براى ‌بى‌توجهى و یا انعكاس تخریبى حواشى آن بعضا نمى‌توانند ابعاد مهم آن‌را نادیده بگیرند.
امام جمعه بهاباد به هشتم آبان سالرز شهادت دانش آموز بسیجی شهید محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت : امام خمینی(ره) نیز درباره شهید فهمیده فرمود، رهبر ما آن طفل 12 ساله‌ای است که نارنجک به خود بست و زیر تانک رفت، به راستی، این همه عشق و علاقه به امام راحل بخاطر چیست؟
وی بر پیروی از خون شهدا تاکید کرد و گفت : جوانان و نوجوانان بسیجی شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند و به شهادت این نوجوانان افتخارکنند.

ارسال نظرات