نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی 13 آبان را نماد ظلم‌ستیزی ملت ایران دانست و گفت: همه باید از حوادث این روز درس مبارزه با استکبار و استبداد بیاموزیم.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۸۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین گفت: این حرکت عظیم حماسه‌ای دشمن‌شکن بود. علیرغم توطئه آمریکا در راستای کمرنگ جلوه دادن مراسم اربعین، شاهد حضور پرشکوه شیعیان و اهل تسنن و حتی دیگر ادیان الهی از ۶۰ کشور دنیا در این مراسم بودیم.

وی با تاکید بر اینکه این حضور میلیونی، وحدت دنیای اسلام را به جهانیان نشان داد، گفت: حماسه اربعین مکمل و احیا کننده جریان عاشورا است. حرکت اربعین حرکتی معنادار و عزت‌آفرین همراه با فداکاری، ایثار، ساده‌زیستی و قناعت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به روز ملی استکبارستیزی اشاره و تصریح کرد: 13 آبان از روزهای بزرگ‌ تاریخ انقلاب است،  این روز از روزهای بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن تفکر وابسته پهلوی و سلطه‌گر آمریکا رسوا شد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه همه باید از حوادث این روز درس مبارزه با استکبار و استبداد بیاموزیم، گفت: امام خمینی(ره) در چهارم آبان 43 در حالی که به تازگی از حصر رژیم شاهنشاهی آزاد شده بودند، علیه کاپیتولاسیون اعتراض و افشاگری از عزت و اقتدار ملت ایران دفاع کردند.

وی افزود: جوانان باید به مبارز با استکبار، ارتجاع و انحرافات افتخار کنند و بدانند که این خط فکری همان خط فکری امام حسین (ع) و بسیار بزرگان دیگر تاریخ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وجود شهدایی همچون حسین فهمیده و 36 هزار دانش آموز شهید نشان از عمق بصیرت و دانایی آحاد ملت ایران اسلامی نسبت به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دارد و این سیره ارزشمند باید چراغ راه دانش آموزان ایران اسلامی قرار گیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر حضور گسترده اقشار مختلف مردمی در راهپیمایی روز 13 آبان گفت: حضور گسترده مردم در این روز می تواند توطئه‌های دشمن را علیه نظام‌ جمهوری اسلامی ایران خنثی کند و همچنین وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان منسجم‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با تحریم‌های ظالمانه خود به دنبال به‌زانو درآوردن ملت ایران است، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات و سایر بخش‌های مختلف در راستای تقویت اقتصاد کشور و استان استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولت و مجلس بایستی زمینه‌های حمایتی را فرهم کرده و دستگاه‌های اجرایی احساس مسئولیت کنند تا در برابر چالش‌های تحمیلی دشمنان و آمریکا آسیب کمتری ببینیم.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه همه برای عبور از این بحران تحمیلی باید کمک کنند، گفت: همه مردم و مسئولان به مسائلی چون مبارزه با فساد، شفافیت، تلاش در جبهه توحید، مبارزه با قاچاق و واردات غیرضروری پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید با یکدیگر همبسته باشیم چراکه همه فرزندان یک کشور هستیم و باید در کنار هم و با کمک یکدیگر از این شرایط و بحران های تحمیلی دشمن به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات