خبرهای داغ:
عشق به شهید، ورزشکار نوجوان تکواندوی قهرمان جهان را از تهران در هفته مزین به نام شهدای دانش آموز و نوجوان به قاره کوچک کشاند تا مدال خود را سردار این دیار تقدیم کند.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۵۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان از ۱۴ تا ۲۶ مهرماه سال جاری به میزبانی کشور آرژانتین برگزار شد، «محمدعلی خسروی» که پس از شکست حریفانی از کشور‌های اسلوونی و افغانستان به فینال راه یافته بود، با پیروزی دو بر یک بر حریف تایوانی به مدال طلای وزن ۷۳+ دست یافت.
خسروی مدال طلای خود را که در رشته تکواندو در سومین المپیک ورزشی جوانان در کشور آرژانتین کسب کرده بود، به سردار شهید «حسین غنیمت‌پور» اهدا کرد.
این ورزشکار جوانان کشورمان، کسب مدال طلای خود را مدیون شهدا دانست و با در دست داشتن پلاک مزین به نام سردار شهید حسین غنیمت‌پور، مدال خود را به این سردار شاهرودی دفاع مقدس اهدا کرد.
سردار غنیمت‌پور دارای کمربند مشکی تکواندو و فرمانده دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۵ در جبهه‌های جنوب با اصابت تیر مستقیم دشمن شربت شهادت را نوشید.
این شهید به‌عنوان شهید شاخص رشته تکواندو در کشور در سال ۱۳۹۳ انتخاب و یادواره این شهید و شهدای تکواندوکار کشور در سالگرد شهید در شاهرود برگزار شد.
به بهانه اهدای مدال جهانی تکواندو از سوی محمدعلی خسروی، حضور مسؤولان هیأت تکواندوی استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز در منزل شهید غنیمت‌پور رقم خورد.
اما عشق به شهید، ورزشکار تکواندوکار قهرمان جهان را از تهران به شاهرود کشاند. اقدامی که در آن، پیشکسوتان و مسؤولان تکواندوی استان و شهرستان شاهرود میهمان سردار شهید حسین غنیمت‌پور بودند.
نوجوان قهرمان المپیک ورزشی جوانان جهان از تهران به شاهرود آمد و مدال قهرمانی خود را تقدیم این شهید شاخص ورزش تکواندو کشور کرد؛ این برنامه با هماهنگی فدراسیون تکواندو و هیأت تکواندوی استان سمنان و شهرستان شاهرود، بسیج ورزشکاران و هیأت تکواندوی بسیج شاهرود برنامه‌ریزی شد.
رئیس و دبیر هیأت تکواندوی استان سمنان به همراه مسؤولان هیأت شهرستان از ساعتی قبل از حضور این قهرمان در منزل شهید حاضر شدند و با خانواده شهید به گفت‌وگو پرداختند.
احمد اخلاقی، رئیس هیأت تکواندوی استان سمنان در منزل شهید غنیمت‌پور در سخنانی با بیان اینکه در ورزش تکواندو ورزشکاران مدال‌های خود را تقدیم شهدا می‌کنند، افزود: در قبال کار شهدا، این اقدام خیلی اندک به شمار می‌رود؛ اما کار فرهنگی و پسندیده‌ای است که نوجوان تکواندوکار ایران اسلامی، محمدعلی خسروی انجام داد و مدال جهانی خود را به خانواده شهید غنیمت‌پور اهدا کرد.
وی با بیان اینکه این حرکت ارزشمند باعث شد تا امروز به منزل شهید غنیمت‌پور بیاییم و ضمن قدردانی از خانواده شهید، این اقدام باعث خرسندی در جامعه تکواندو شده که مدالی جهانی به یک شهید اهدا می‌شود و به این بهانه خدمت خانواده شهید می‌رسیم تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.
رئیس هیأت تکواندوی استان سمنان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ارزشمند فدراسیون تکواندو اهتمام به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مبارزه ورزشکاران در مسابقات جهانی و آسیایی به یاد شهداست.
اخلاقی با بیان اینکه نوجوان ورزشکار محمدعلی خسروی نیز در مسابقات المپیک ورزشی نوجوانان آرژانتین در ماه قبل، مدال تکواندو خود را با نام سردار شهید غنیمت‌پور کسب و امروز با حضور خود در شاهرود، این مدال را به پدر شهید تقدیم کرد.
سعید نوروزی‌عجم، رئیس کانون بسیج ورزشکاران استان سمنان نیز از شناسایی ۲۸ شهید تکواندوکار استان سمنان خبر داد که شهید غنیمت‌پور به‌عنوان شهید شاخص تکواندوی استان و کشور مطرح است.
وی با اشاره به اهدای مدال ورزشکاران استان سمنان به خانواده شهدا گفت: در دو سال اخیر بیش از ۲۰ مدال جهانی توسط ورزشکاران استان به خانواده شهدا ازجمله شهیدان دانشگر و حججی اهدا شده است.
محمد غنیمت‌پور، پدر شهید هم در جمع ورزشکاران خاطراتی از شهید تعریف و از حضور ورزشکاران تقدیر کرد.
در این برنامه، خانواده تکواندوکار نوجوان قهرمان جهان با حضور در گلزار شهدا، قبل از آمدن به منزل شهید، با سردار شهید حسین غنیمت‌پور تجدید عهد و پیمان کردند و سپس به منزل شهید آمدند و مورد استقبال پدر و خواهران شهید و مسؤولان استانی و شهرستانی قرار گرفتند.
در این دیدار که در فضایی معنوی برگزار شد، مادر این ورزشکار با چشمانی اشک‌بار اهدای این مدال را کم‌ترین کاری عنوان کرد که فرزندش برای شهدا انجام داده است.
وی افزود: پسرم یک سال و ۶ ماه در اردو بود و سعی و تلاش کرد و سختی‌ها را به تن خرید و این‌ها همه نشانه‌هایی است که با اتکا به خدا و مدد شهید مدال طلا گرفت و به اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شد.
محمدعلی خسروی، قهرمان المپیک نوجوانان جهان نیز در سخنانی گفت: اهدای مدال، کمترین کاری بود که انجام دادم؛ چراکه هر چه داریم از وجود شهداست و این آرامش و امنیت از وجود شهدا و این مدال کمترین چیزی است که اهدا کردم.
خواهر شهید نیز در این دیدار با بیان اینکه امیدوارم همیشه مدال‌آور باشید و اسم شیعه و اسلام را بالا ببرید، با بیان خاطره‌ای از شهید افزود: شهیدان زنده و نظاره‌گر اعمال ما هستند و باید بدانیم امام حسین (ع) ذره‌ذره زجر کشید و تا آخر ماند.
در این دیدار صمیمی، قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان تصویر خود و شهید را که توسط خودش طراحی شده بود، به همراه مدال طلای خود به پدر شهید غنیمت‌پور اهدا کرد؛ اما پدر شهید مدال این تکواندوکار بااخلاق را به او بازگرداند و تندیسی از شهید غنیمت‌پور را به وی اهدا کرد.
همچنین از طرف فدراسیون تکواندو و هیأت تکواندوی استان سمنان، لوح سپاس و هدایایی به پدر شهید اهدا و در پایان عکس یادگاری گرفته شد.
حضور این نوجوان ورزشکار به همراه پدر، مادر و برادرش در جمع خانواده شهید غنیمت‌پور آن هم در هفته بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان، پیام‌آور این موضوع بود که نسل چهارم انقلاب اسلامی عاشق شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است و در هر میدانی که باید، چه در میدان رزم و چه ورزش و تحصیل در راه شهدا و مکتب آن‌ها قدم برمی‌دارد.
در این محفل بی‌ریا، آنچه بیشتر از همه مشاهده شد، وجود فرهنگ توجه به شهدا بود؛ چراکه شرکت‌کنندگان در این برنامه هر چند ورزشکار، اما همه قهرمانان جهان و آسیا بودند که احمد اخلاقی و سهیل مولانا از آن جمله محسوب می‌شود.
چه زیباست که ورزش با اخلاق همراه باشد و تکواندو ازجمله ورزش‌هایی است که فرهنگ ایثار و شهادت با توجه دادن ورزشکاران به‌ویژه نسل نوجوان در این مسیر در آن نمود می‌یابد و باید سایر رشته‌های ورزشی نیز از این امر تبعیت کنند.
گزارش: علی عامری

ارسال نظرات
پر بیننده ها