امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه استکبار با ظلم ستیز انقلاب در تضاد است گفت: حضور در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان به دنیا اثبات خواهد کرد که توطئه‌های آن‌ها چون حبابی نقش بر آب است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۵۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه امام راحل از روز سیزده آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌عنوان انقلاب اول یاد کردند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهل‌سالگی انقلاب قرار داریم امسال نقش و حضور مردم در راهپیمایی روز دانش‌آموز بیش‌ازپیش نمود پیدا می‌کند بنابراین شرکت و حضور همه اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضروری است.
وی بابیان اینکه دشمن با تحریم‌های ظالمانه خود به دنبال به‌زانو درآوردن ملت ایران است، افزود: با تکیه‌بر توان داخلی و حضور خود در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان به دنیا اثبات خواهیم کرد که توطئه‌های آن‌ها، چون حبابی نقش بر آب است.
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود بابیان اینکه آمریکا از بدو انقلاب تاکنون بار‌ها اثبات کرد که دست از دشمنی با ملت ایران برنمی‌دارد، بیان کرد: آمریکا قبل از انقلاب به غارت منابع زیرزمینی و نفتی پرداخت و ایران را بازار کالا‌های لوکس آن‌هم با گران‌ترین قیمت کرده بود بنابراین بعد از انقلاب هرکجا که منافع خود را درخطر دید کوشید تا با کودتا، ترور، تهدید و تحریم وارد میدان شود.
عبداللهیان بابیان اینکه تمام نقشه و برنامه‌ریزی‌های شوم علیه ایران حاصل کار دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی سیاست‌گذاران آمریکایی است، تصریح کرد: علت دشمنی آمریکایی‌ها از این مهم ناشی می‌شود که اسلام انقلابی ظلم‌ستیز برای دفاع از مظلوم عدالت‌خواه و استقلال‌طلب روی کارآمد که این با ذات آمریکا در تضاد است.
وی افزود: آمریکا از قدرت و نفوذ ایران با شعار مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، بحرین، افغانستان، یمن و سوریه می‌هراسد چراکه می‌خواهد امت‌های مسلمان را وابسته و متکی‌به‌خود نگه دارد ازاین‌رو می‌کوشد تا با هر بهانه‌ای مانع توسعه اسلام شود و با ایران دشمنی دارد.
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود ضمن تشکر از موکب‌های شهرستان در مراسم اربعین امسال، اظهار کرد: با توجه به توطئه امریکا در کمرنگ جلوه دادن مراسم اربعین خوشبختانه امسال شاهد حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی بودیم، اهمیت راهپیمایی اربعین از بعد فردی و اجتماعی در تهذیب نفس، خودسازی، اجتناب از غرور و تعصب است.
عبداللهیان تصریح کرد: وحدت و انسجام در جبهه حق و جانب‌داری از مظلوم گفتمان حاکم بر این رویداد بزرگ به شمار می‌رود که ادبیات و قطب‌بندی سیاسی حاکم برجهان را تغییر می‌دهد و این چنان گسترده است که تمام فرهنگ‌ها، زبان‌ها و نژاد‌ها را در زیر پرچم وحدت سامان بخشی و خط متمایزی از ستمگران ایجاد می‌کند.
وی ضمن بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد قدرت نرم شیعه در زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) است، اضافه کرد: حفظ جایگاه مرجعیت دینی، احترام و میزبانی عراقی‌ها، ترویج گذشت، ایثار، سخاوت و انفاق، محبت و دوستی ملت‌ها و تغییر سبک زندگی اسلامی ازجمله مزایای راهپیمایی اربعین محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها