نماینده ولی فقیه در گیلان بر سخن گفتن با جوانان از طریق رفاقت تأکید کرد و گفت: جوان دوره عجیبی را سپری می‌کند که برای خود و جامعه ظرفیت و تهدید است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۱۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش «نوجوان بسیجی رهبر کوچک» در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: نوجوانان امیدهای نظام اسلامی محسوب می‌شوند و در آینده بسیاری از جایگاه‌های کشور متعلق به جوانان امروز است.
وی ادامه داد: جوانان امیدهای آینده کشور و پرچمداران آینده نظام اسلامی هستند زیرا تمام کسانی که اکنون مسؤولیت‌های مختلف را در جامعه اسلامی به عهده‌دار دارند روزی در شرایط امروز جوانان قرار داشتند.
امام جمعه رشت بر سخن گفتن با جوانان از طریق رفاقت تأکید کرد و افزود: جوان دوره عجیبی را سپری می‌کند که برای خود و جامعه ظرفیت و تهدید است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر مسؤولان و متولیان امر جوان را در مسیر صلاح و سعادت هدایت کنند می‌توانند به مسؤولیت‌های جامعه برسند و ظرفیت است، تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال استفاده از ظرفیت جوانان هستند و این تهدید است.
وی، خواستار حضور جدی مسؤولان در مراکز علمی، دانش‌آموزی و دانشگاهی شد و بیان کرد: دشمنان در کمین هستند و نباید اجازه دهیم تا جوانان را شکار کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به اربعین حسینی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی در مقابل اجتماع مذکور سکوت کردند یا به دنبال القای شبهه هستند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به برداشت وارونه دشمن از اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: از تمام اقشار و ادیان در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند و دشمن از این موضوع به هراس افتاده است.
وی بر احترام به جوانان تأکید کرد و یادآور شد: جوان هویت، احترام و جایگاه انسانی می‌خواهد بنابراین حرمت جوانان باید نگه‌داشته شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسؤولان باید در ارتقای جایگاه علمی جوانان تلاش کنند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر اشتغال و ازدواج آسان از جمله وظایف مسؤولان محسوب می‌شود.
خودسازی در عرصه جسم و جان
آیت‌الله فلاحتی با توصیه جوانان در خودسازی در عرصه جسم و جان، بیان کرد: جوانان با تغذیه، ورزش، نرمش و راهپیمایی مناسب باید جسم خود را سالم نگه‌دارند ضمن اینکه توجه به روح توسط جوانان مهم است.
وی، یکی از مشکلات جامعه را وجود دست‌های ناپاک و خیانت بعضی از مسؤولان عنوان کرد و افزود: از اکنون جوانان با خودسازی باید خود را برای قبول مسؤولیت‌ها آماده کنند و بدانند خداوند بر تمام امور ناظر است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انسان خداشناس در انجام امور دقت می‌کند، تصریح کرد: خداترسی در جوانان خیلی مهم است زیرا جامعه به جوانان خداترس افتخارمی‌کند.

 

علم‌آموزی توسط جوانان
آیت‌الله فلاحتی بر علم‌آموزی توسط جوانان تأکید کرد و گفت: جوانان برای کسب دانش برنامه‌ریزی داشته باشند زیرا جوانان امروز، آینده کشور را رقم می‌زنند.
وی با بیان اینکه در دوران پهلوی کشور ۵۰ سال عقب نگه‌داشته شد، خاطرنشان کرد: رضا و محمدرضا پهلوی ملت ما را فروختند و از دنیا عقب ماندیم.
امام جمعه رشت، جبران عقب‌ماندگی کشور را مسیر میان‌بر عنوان کرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری انجام شده و اکنون ایران رتبه نخست علمی در خاورمیانه را کسب کرده است ضمن اینکه در صنعت هوافضا، نانوتکنولوژی و … در رتبه‌های بالا قرار داریم.
جوان تحول‌آفرین است
آیت‌الله فلاحتی، خواستار تقویت فرهنگ دینی و بومی جامعه شد و اظهار کرد: جوان تحول‌آفرین و اهل مسجد و جهاد است و نقش این قشر از جامعه در تمام فیلم‌ها باید پررنگ باشد.
وی با اشاره به وجود جوانان معنویت‌گرای بسیار در جامعه، بیان کرد: جوان نشاط دارد و از این ظرفیت باید برای متعالی شدن، رشد و سعادت جامعه استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود بسیجیان جوان افتخار کرد و گفت: جوانان بسیجی با تلاش در کسب دانش باید در جامعه مولد و کارآفرین باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات