مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان‌ گفت‌: مسابقه نقاشی"‌مرگ بر آمریکا" همراه با اهدای جوایز به آثار منتخب روز ۱۳ آبان در میدان بزرگ شهرداری رشت برگزار می‌شو`د.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۲۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، علی رفاهتی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان‌ اظهار داشت:‌ همزمان با فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حضور گسترده مردم ولایت‌مدار و دانش‌آموزان بسیجی،‌ مسابقه نقاشی"‌مرگ بر آمریکا" روز 13 آبان در میدان بزرگ شهرداری رشت برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان از آغاز برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم لغایت 14 آبان خبر داد و ابراز داشت:‌ هفته بسیج فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان جهت آشنایی بیشتر آنان با برنامه‌های متنوع سازمان بسیج دانش‌آموزی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف است.

رفاهتی هشتم آبان را یادآور حماسه جاویدان دلاورمردی‌های بسیجیان نوجوان دانست و تصریح کرد:‌ در دوران هشت سال دفاع مقدس نوجوانان دانش‌آموز با وجود سن کم خود علاوه بر اینکه افتخارات بسیار بزرگی را در جبهه‌های نبرد آفریدند به الگویی تمام عیار برای نسل‌ها بعد از خود مبدل شدند.

وی بسیج دانش‌آموزی را میعادگاه تداوم دفاع همه‌جانبه دانش‌آموزان از آرمان‌های انقلاب خواند و گفت: با تصویب قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی توسط مجلس،‌ این نهاد به فعالیت‌های متنوع خود ادامه داد و عرصه‌های دیگری از کارکردهای مختلف بسیج را به منصه ظهور رساند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان به برخی از برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: کوه‌پیمایی و مسابقه دوی رهروان شهدای دانش‌آموز،‌ تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و دیدار بسیجیان دانش‌آموز با معظم‌له از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این هفته هستند.

رفاهتی مانور رسانه‌ای جهت ارتقاء سواد رسانه‌ای در دانش‌آموزان را یکی از برنامه‌های شاخص تدوین شده اعلام کرد و بیان داشت:‌ اجرای مراسم در گلزار شهدای دانش‌آموز سراسر گیلان،‌ هم‌اندیشی نخبگان علمی،‌ هنری، ورزشی با مسئولان استان و شهرستان‌ها از جمله دیگر برنامه‌ها است.

وی شعار روز 8 آبان را دانش‌آموز بسیجی،‌ ایثار و تعالی معنوی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ از جمله برنامه‌های این روز می‌توان به برگزاری مراسم اربعین و عزاداری هیئت‌های مختلف دانش‌آموزی و آغاز ثبت‌نام لیگ علمی که به صورت استانی،‌ کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود اشاره کرد.‌

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بسیج دانش‌آموزی در زمینه‌های علمی برنامه‌های مفصلی دارد بیان داشت:‌ برگزاری لیگ علمی پایا از جمله این برنامه‌ها است که دانش‌آموزان بسیجی گیلان سال گذشته در رشته‌های مختلف آن مدال‌های طلا و نقره را کسب کردند.

رفاهتی از برگزاری پنجمین اجلاسیه کنگره ملی آینده‌سازان در تهران و شرکت ده نفر از دانش‌آموزان نخبه بسیجی گیلان خبر داد و گفت:‌ این اجلاسیه در راستای هویت‌بخشی و هویت‌سازی در بین دانش‌آموزان نخبه بسیجی و تصویب برنامه‌ها و راهبردهای سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی از اجرای نشست‌های معرفتی،‌ بصیرتی و تربیتی تحت عنوان رهبر کوچک در سطح مدارس و واحدهای بسیج استان گیلان سخن گفت و بیان داشت:‌ شعار یازدهم آبان تحت عنوان دانش‌آموز بسیجی،‌ انتظار و عدالت‌خواهی انتخاب شده است که با شرکت دانش‌آموزان بسیجی در نماز جمعه ادامه پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان به سخنرانی یکی از دانش‌آموزان بسیجی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت اشاره کرد و ابراز داشت:‌ این سخنرانی‌ها در سراسر استان گیلان و میعادگاه‌های نماز جمعه توسط دانش‌آموزان بسیجی انجام می‌شود.

رفاهتی با بیان اینکه دانش‌آموزان همراه با نمادهای سازمانی در مصلی‌های نماز جمعه سراسر گیلان حضور پیدا می‌کنند تصریح کرد:‌ تشکیل حلقه‌های صالحین‌ در محل‌های برپایی نماز جمعه، و صدور بیانیه پایانی در خاتمه سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌‌های تدارک دیده شده هستند.

وی با اشاره به اینکه روز 12 آبان تحت عنوان دانش‌آموز بسیجی،‌ شجاعت و آرمان‌خواهی انتخاب شده است عنوان کرد:‌ برگزاری یادواره ‌شهدای دانش‌آموز،‌ یادواره شهدای استان در یکی از مدارس شاهد و با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی در روز 14 آبان از جمله برنامه‌های هفته بسیج امسال است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان شعار امسال روز سیزده آبان را نیز متذکر شد و گفت:‌ دانش‌آموز بسیجی،‌ مقاومت و استکبار ستیزی شعار امسال سیزده آبان است که با حضور چشم‌گیر و گسترده دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تکمیل می‌شود.

رفاهتی مسدود کردن راه‌های نفوذ دشمن را از برکات حضور هوشیارانه دانش‌آموزان در راهپیمایی باشکوه 13 آبان دانست و اظهار داشت:‌ تقویت انگیزه و خودباوری،‌ ایجاد اتحاد و انسجام ملی و بصیرت‌افزایی در قشر دانش‌آموزان از دیگر فواید بسیار مؤثر راهپیمایی باشکوه سیزده آبان است.

وی از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا در میدان شهرداری رشت خبر داد و تصریح کرد:‌ یکی از برنامه‌های امسال هفته بسیج دانش‌آموزی برگزاری مسابقه نقاشی مرگ بر آمریکا و در کنار آن نمایشگاه رباتیک دانش‌آموزان نخبه بسیجی استان گیلان در میدان شهرداری رشت است.

انتهای پیام/ ز

ارسال نظرات