فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان در خصوص ۱۳آبان که از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: ریشه انقلاب اسلامی و مبارزات حضرت امام (ره)، مبارزات ملت ایران و استکبار ستیزی از مهمترین مناسبت های ۱۳آبان است .
کد خبر: ۹۰۷۳۰۵۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

سرتیپ دوم پاسدارجهانبخش کرمی با اشاره به روز 13 آبان 1343 گفت: تشدید مبارزات و تلاش رژیم برای سرکوب مبارزات و قیام ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و سپس تبعید ایشان به ترکیه، عراق و پاریس، که بعد از 15 سال امام (ره) به کشور بازگشتند و با پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی را تاسیس کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه  در 13آبان سال ۵۷ نیز دانش آموزان و دانشجویان برای مقابله با رژیم پهلوی  در دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، افزود:56 نفر از دانشجویان و دانش آموزان را شهید و تعدادی را مجروح کردند و تلاش رژیم شاه و آمریکایی ها برای سرکوب حرکت انقلابی دانش آموزان ، دانشجویان و جوانان بود.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی که از دیگر روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است اظهار داشت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکایی ها از کشور قطع شده بود و در صدد ایجاد فتنه در لانه جاسوسی که مرکز فتنه صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه انقلاب و جمهوری اسلامی و ملت بود که دانشجویان مبارز با حرکت انقلابی خود در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی راتسخیر کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از عدم استقلال کشور ایران قبل از انقلاب اشاره نمود و تصریح کرد: استقلال سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی نداشتیم و تمام تصمیم گیری ها و اقدامات توسط آمریکایی ها و صهیونیستی ها در آن دوران گرفته می شد و توسط رژیم وابسته اجرا می شد، که نمونه آن طرح کاپیتولاسیون و امثال آن را آمریکایی ها در کشور اعمال می کردند.

سردار کرمی با اشاره به  قیام حضرت امام (ره) افزود:با شکل گیری انقلاب اسلامی استمرار بعثت،غدیر و واقعه مهم عاشورا و با هدف مبارزه با رژیم طاغوت مردم در مقابل جبهه استکبار ایستادگی و مجاهدت کردند و پس از هشت سال مقاومت دشمن وادار به عقب نشینی شد.

وی جوانان غیرتمند، انقلابی و ولایی در دفاع مقدس نقش اصلی را در صحنه های آن دوران ایفا می کردند،تصریح کرد: بیش از ۳۶هزار نفر شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه جوانان تاریخ بیاد ماندنی را دوران دفاع مقدس رقم زدند عنوان کرد: بیداری اسلامی انقلاب اسلامی به برکت ایستادگی ملت ایران و مجاهدت رزمندگان اسلام و خون پاک شهیدان است.

وی مبنای همه مقاومت ها را مقاومت جوانان ملت ایران خطاب نمود و تصریح کرد: اقشار مختلف اعم از دانش آموزان،دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف 40 سال در صحنه های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند و با ایستادگی در مقابل دنیا در عصر امروز قدرت و عظمت جمهوری اسلامی در اوج خود درخشان است.

این مقام مسئول از برهم زدن تمام معادلات دشمن توسط نظام جمهوری اسلامی خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه 13 آبان نباید فراموش شود، افزود: همه اقشار مردم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل درصحنه حاضر خواهند شد و با حضور خود ثابت خواهند کرد که همیشه پشتیبان نظام و ولایت هستیم و ملت ایران یک ابر قدرت شکست ناپذیر است و تسلیم هیچ ابر قدرتی نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه تحریم های دشمن کارساز نیست تصریح کرد: اگر با روحیه جهادی  و انقلابی برجوانان تکیه داشته باشیم تحریم هایی که از طرف دشمن تصویب می شود مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد.

ارسال نظرات