خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه در دوران پس از جنگ، بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بود، گفت: در راستای تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی به عنوان تشکل قانونمند بر اساس تصویب قانونی در مجلس، در مدارس شکل گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۹۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

بسیج دانش‌آموزی میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدتقی امیدی‌ساکت امروز در دیدار دانش‌آموزان نخبه بسیجی با آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی صورت گرفت با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا اظهار کرد: شهدا با وجود اینکه زندگی خود را در راه اهل بیت(ع) فدا کردند، همواره خود را بدهکار می‌دانستند در صورتی که امروز ما تمام هستی خود را از اهل بیت(ع) داریم اما همچنان طلبکار هستیم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه نامگذاری این هفته به دلیل شهادت نوجوان شهید «محمد حسین فهمیده» از 7 تا 13 آبان ماه است، افزود: این هفته هر ساله یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاورمردانی است که در دوران نوجوانی افتخاراتی بزرگی برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان به نقش و اثرگذاری دانش‌آموزان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: از مجموع 8 هزار شهید استان همدان، از هر هشت شهید یک شهید دانش‌آموز است که نشان از حضور تاثیرگذار این قشر در دفاع مقدس دارد.

وی با بیان اینکه در دوران پس از جنگ، بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بود، گفت: در راستای تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی به عنوان تشکل قانونمند بر اساس تصویب قانونی در مجلس، در مدارس شکل گرفت و در عرصه‌های سیاسی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی نقش برجسته خود را به نمایش گذاشته و تداوم فعالیت خود را توسعه داده است.

امیدی‌ساکت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج دانش‌آموزی یک تشکل امین و متدین است، تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی در دوره‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی با اشاره به اجرای 15عنوان برنامه طی این هفته در استان همدان در تشریح این برنامه‌ها عنوان کرد: امسال بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» اجرا می‌شود.

* بیش از نیمی از جمعیت 270هزار نفری دانش‌آموزان استان، بسیجی هستند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان پرداخت و تاکید کرد: امسال دوره تربیتی یاوران ولایت با حضور 300 دانش‌آموز دختر و پسر طی دو مرحله 5 روزه برگزار شد که بعد از اتمام این دوره، افراد شرکت کننده به عنوان فرماندهان پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت 270هزار نفری دانش‌آموزان استان، بسیجی هستند، افزود: این افراد در سه رده امیدان، پویندگان و پیشگامان در مدارس ابتدای متوسطه اول و دوم سازمان‌دهی می‌شوند.

امیدی‌ساکت به توزیع 280 هزار بسته لوازم التحریر و پوشاک با همکاری بسیج اصناف به دانش‌آموزان بی‌بضاعت قبل از آغاز سال تحصیلی اشاره و بیان کرد: اردوهای جهادی 7 روزه دانش‌آموزان با حضور 2 هزار و 37 نفر اجرا شد.

وی از اعزام 5 هزار دانش‌آموز استان به اردوی راهیان نور جنوب در مناطق عملیاتی شلمچه، فتح المبین، طلاییه، اروندکنار و... خبر داد و اظهار کرد: سهمیه امسال استان همدان در اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیات جنگی و اردوی راهیان نور 8 هزار نفر است که تاکنون 2هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از اجرای طرحی با محوریت پیوند مسجد، خانواده و مدرسه با هدف تقویت مبانی دینی و انس دانش‌آموزان با مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان طرح شهید «بهنام محمدی» در 85 مدرسه استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات