خبرهای داغ:
مهدی شکیبا دانش آموز مقطع یازدهم موفق به ساخت دستگاه تایپ تل با قابلیت های منحصربه فرد و مخصوص استفاده برای روشن دلان گردیده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۸۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
اختراع تایپ تل پرتابل مخصوص نابینایان 
 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی استان سمنان؛مهدی شکیبا دانش آموز مقطع یازدهم موفق به ساخت دستگاه تایپ تل با قابلیت های منحصربه فرد و مخصوص استفاده برای روشن دلان گردیده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار بسیج علمی گفت:از ده سالگی فعالیت در زمینه رباتیک را آغاز نمودم و در سال های بعدی در این حوزه مطالعه و فعالیت خود را افزایش دادم.

این مخترع نوجوان در تشریح دستگاه جدید خود اینگونه اظهارداشت:دستگاه تایپ تل هوشمند برای مصرف کاربران نابینا طراحی شده است.این دستگاه در واقع یک کیبورد بریل یرای نابینایان می باشد بطوریکه کاربر گیرنده ی بلوتوثی خودرا به پورت usb دستگاه متصل می نماید و با تسلط بر کیبورد بریل می تواند متن خود را نوشتار نماید.این کیبورد شامل تمامی اعداد و حروف می باشد.

وی به قابلیت های مهم دیگر این اختراع اشاره داشت و گفت:وزن این دستگاه ۹۸گرم بوده و دستگاه پرتابل و قابل حمل می باشد.این دستگاه دارای حافظه ذخیره سازی متون بوده و کاربر می تواند در طول روز دستگاه را به همراه داشته باشد و در صورت نیاز به آن متن آنرا از حالت ذخیره خارج نماید و از آن استفاده کند.

وی ادامه داد:این دستگاه دارای امکانی است که ضریب خطای کاربر را به حداقل و به صفر برساند.یکی از این قابلیت ها راهنمای صوتی تعبیه شده دراین دستگاه است یعنی در صورت تایپ کاراکتر صوت آن برای کاربر پخش خواهد شد.وجود ویبراتور و لرزش هنگام تایپ هر کاراکتر از دیگر مزیت های قابل توجه این دستگاه می باشد.

شایسته به ذکر است دستگاه فوق مدل مشابه نداشته و این امکانات برای اولین بار توسط این مخترع جوان در دستگاه فوق راه اندازی شده است.

ارسال نظرات