رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود با اشاره به تشکیل ۱۰۴۶ پرونده در تعزیرات گفت:حکم ۲ پرونده احتکاردر شهرستان قطعی شده و به ۲ پرونده بزرگ قاچاق نیز در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۷۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین سعدالدین در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته تعزیرات حکومتی، با بیان اینکه ۲۰ پرونده نیز از پارسال در این اداره موجود بوده، تصریح کرد: افزایش میزان رسیدگی به پرونده‌ها در نتیجه افزایش تلاش کارکنان این مجموعه رخ داده است.
وی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال ۸۴۲ فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی شاهرود شده بود، اضافه کرد: از این تعداد به ۷۸۶ مورد رسیدگی شده بود.
سعدالدین ادامه داد: از مجموع پرونده‌هایی که امسال وارد تعزیرات حکومتی شاهرود شده، ۸۱۸ فقره مربوط به کالا و خدمات، ۹۵ فقره در حوزه قاچاق کالا و ارز و ۱۳۳ مورد نیز در بخش بهداشت، دارو و درمان بود.
وی افزایش تعداد پرونده‌های قاچاق به نسبت پارسال را نتیجه فعالیت بیشتر پاسگاه شهید نوری در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق دانست و گفت: عملکرد رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در شاهرود ۱۰۱ درصد است.
رئیس تعزیرات حکومتی شاهرود میزان محکومیت صادر شده در سال جاری را ۱۹ میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۹۶۴ هزار ریال اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه پارسال این رقم حدود ۱۲ میلیارد ریال بود.
سعد الدین مدت زمان مطلوب رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات و حوزه بهداشت را ۱۵ روز و پرونده‌های قاچاق را ۳۰ روز اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای سال میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های شاهرود و میامی در بخش کالا و خدمات به هفت روز و حوزه بهداشت به ۶ روز کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق نیز به طور میانگین ۵۵ روز زمان می‌برد.
وی ادامه داد:‌این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های این سه بخش به ترتیب ۲۰، ۲۱ و ۸۵ روز بود.
سعدالدین همچنین ابراز داشت: بیشترین تخلفات از ابتدای امسال مربوط به درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور، گران فروشی، تقلب و کم فروشی است.
وی درخصوص اجرای احکام نیز میزان پرونده‌های وارد شده به این بخش را ۸۳۴ فقره اعلام کرد و گفت:‌از این تعداد ۸۰۳ پرونده مختومه شد.
رئیس تعزیرات حکومتی شاهرود اضافه کرد: امسال میزان وصولی جریمه‌ها تاکنون ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۹۲۳ هزار ریال بوده است.
سعدالدین به مقایسه مدت اجرای احکام در سال جاری و مدت مشابه سال پیش نیز اشاره کرد و افزود: پارسال میانگین زمان اجرای حکم در حوزه کالاو خدمات ۲۴ روز، بهداشت ۳۱ روز و قاچاق ۱۰۰ روز بود که امسال با کاهشی چشمگیر در هر سه حوزه به ترتیب به ۶، پنج و ۵۴ روز رسیده است.
وی با بیان اینکه حکم ۲ پرونده احتکاردر شهرستان قطعی شده و علاوه بر عرضه و فروش کالا، در مجموع باید ۱۲ میلیارد ریال نیز به عنوان جریمه از سوی متخلفان پرداخت شود، افزود:به ۲ پرونده بزرگ قاچاق نیز رسیدگی شده که برای یکی رای صادر شده و دیگری در مرحله صدور رای است.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار امسال از پنج تا ۱۱ آبان با شعار 'تعزیرات، مردم، مبارزه با تخلفات اقتصادی' به عنوان هفته تعزیرات حکومتی نام گذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها