مسئولان کشور باید به این فرموده مقام معظم رهبری عمل کنند که نخبگان هم بتوانند حرکت خود را جهش و ادامه دهند.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۲۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛سرهنگ پاسدار محمد رضا عسکری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در دیدار و گفت وگویی که با نخبگان و مخترعان بسیجی شهرستان اراک تاکید کرد: علم و دانش قدمتی دیرینه داشته و با خلقت آدمی همراه بوده است، و علم ودانش است که راه سعادت و تکامل را به انسان می آموزد. بطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند: " باید علم پیدا کنید، علم که پیداکردید، پنچه ی قوی پیا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید ، کسانیکه دارای پنچه ی قوی هستند ، دست شما را می پیچانند... "و یا در درفرازی دیگر می فرمایند : " علم پایه پیشرفت همه جانبه ی یک کشور است ... علم، اقتدار ، است. هرکس این اقتدار را داشته باشد ، می تواند همه مقاصد خود دست پیدا کند"

وی تصریح کرد:کسب علم و دانش بایستی به عنوان یک خصیصه دائمی و مادام العمر در انسان تبدیل شود تا همواره هر روز دریچه های نوشوندگی و تازگی ، طروات و نشاط درخود و محیط پیرامونی پدید آید و توجه به این اصل مهم می تواند به حل کمی و کیفی مسائل و ارتقاء سطح ارائه خدمت کمک شایانی نماید.و از طرفی از ویژگی های هر انسان خصوصاً مدیران و مسئولان است که اهتمام لازم و بایسته در فراگیری دانش و بروز رسانی معلومات و ثبت اندوخته های خود و نیز توجه به تجربیات دیگران در نیل به اهداف متعالی نظام اسلامی و سازمان متبوع خود داشته باشند.
در این دیدار نخبه ها و مخترعان از وجود مشکلاتی در این باره گفتند که جناب سرهنگ عسکری افزود:انتظاری که ما از جوانان داریم این است که بدون نیاز به حمایت و پشتوانه مسئولان بتوانند برای آینده خود تصمیم گرفته و اشتغال‌زایی کنند و حتی از ظرفیت جوانان دیگر نیز در این زمینه استفاده کنند تا بتوانیم رشد و پویایی منطقه را رقم بزنیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان این مطلب افزود: مسئولان کشور باید به این فرموده مقام معظم رهبری عمل کنند که نخبگان هم بتوانند حرکت خود را جهش و ادامه دهند.
آقای بیات که به عنوان نماینده ی جمع اعضائ حضور داشت گفت:نخبه پروری را عامل پیشرفت کشور است و خاطر نشان کرد: اگر نخبه باوری و نخبه پروری در مسئولان ما شکل بگیرد و تقویت شود پیشرفت کشور هم با سرعت بیشتری محقق خواهد شد. چراکه نخبگان با حمایت و توجه مسئولان انگیزه گرفته و طرح ها و اختراعات بیشتری را دنبال می کنند و این به نفع آینده این مملکت است.

وی در رابطه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم نخبه باوری مسئولان و حمایت از نخبگان در عمل اظهار داشت: ما مخترعین سرمایه آنچنانی نداریم که با آن تولید انبوه و تجاری سازی کنیم.
وی افزود: به همین دلیل سرمایه گذاران و مسئولان باید از ما حمایت مادی و معنوی داشته باشند تا ما هم انگیزه علمی خود را از دست ندهیم و طرح های خود را دنبال کنیم.
این مخترع بسیجی خاطرنشان کرد: نهایت حمایت مسئولان از ما اهدای لوح تقدیر است و در عمل هیچ پشتیبانی از ما نمی شود.

بیات افزود : بنده به عنوان یک مخترع که هدفم خدمت به این نظام و کشور است دیگر انتظار حمایت مالی ندارم اما از مسئولان و دستگاه های ذیربط و همچنین از مصرف کنندگان انتظار دارم با دید باز و با سوداانه ای به ما نخبگان نگاه کنند.
در پایان این مطلب تصریح کرد: در حقیقت حمایت از ما نخبگان و مخترعان حمایت از تولید داخل است و مسئولان می توانند با جدی گرفتن و بها دادن به ما نخبگان علمی کشور از ضربه زدن به کشور و ضربه به تولید داخلی جلوگیری کنند.

 

ارسال نظرات