خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و به همت واحد امیدان شاهد شهدای باغزندان حوزه بسیج دانش آموزی ایمان، برنامه عزادارای اربعین حسینی و گرامیداشت شهدای دانش آموز شاهرود برگزار شذد.
کد خبر: ۹۰۷۲۹۱۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
برگزاری مراسم عزاداری اربعین و گرامیداشت شهدای دانش آموز شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این مراسم که با حضور فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه ایمان و مسئول بسیج رسانه شهرستان و اولیا و مربیان و دانش آموزان بسیجی در نمازخانه دبستان شاهد شهدای باغزندان برگزار شد، در ابتدا زیارت عاشورا و عزاداری به مناسبت اربعین حسینی توسط دانش آموزان بسیجی برگزار شد و در ادامه یکی از دانش آموزان دکلمه‌ای به یاد شهید دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی قرائت کرد.
محمد نظری از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای دانش آموز به زندگی شهید شاخص بسیج دانش آموزی محمدحسن ذوالفقاری پرداخت و با پخش کلیپی از زندگی این شهید دانش آموز تاکید کرد: شهدای ما همه برای دفاع از دین و قرآن و میهن و ناموس به جبهه‌ها شتافتند و این احساس تکلیف کوچک و بزرگ نمی‌شناخت و شهید ذوالفقاری با اینکه ۱۲ سال بیشتر نداشت به جبهه‌ها شتافت و شربت شهادت را نوشید.
وی با بیان اینکه اکثر رزمندگان دوران دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند افزود: بسیاری از دانش آموزان با سن کم با گریه و زاری تلاش داشتند تا خود را به جبهه برسانند نه اینکه آنجا را برای شور و نشاط جوانی و نوجوانی می‌خواستند یلکه آنجا را برای تربیت و رشد و خدایی شدن می‌دیدند و کلاس درس را در جبهه‌ها جستجو می‌کردند.
در این مراسم دانش آموزان سرود دسته جمعی مدافعین حرم را همخوانی کردند.
لازم به ذکر است ۷ تا ۱۳ آبان هر ساله به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و روز ۸ آبان ماه سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده به عنوان روز قشر بسیج دانش آموزی نام نهاده شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها