خبرهای داغ:
همراه با محصلان مکتب عاشورا/7

آثار شهید دانش آموز کم اما اثر جهادش جاودان است

گرچه آثار برجای مانده از شهدای دانش آموز کم است اما اثرات کارشان جاودان است و راهشان تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۴۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از هفتم تا سیزدهم آبان ماه هفته بسیج دانش آموزی نام گرفته است. ملت ما درس استکبارستیزی را از نوجوانان بسیجی همچون شهید فهمیده ها آموخته اند.

گرچه اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان  کنگره ملی 2هزار شهید استان را پشت سر گذاشتیم اما زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه خط سرخ شهادت را از مکتب امام حسین علیه السلام و یارانشان آموختیم، در دفاع مقدس تمرین کردیم و امروز از این امتحان در جهان سربلند بیرون آمدیم و در حال تدریس به ملت های آزادی خواه در سراسر جهان هستیم.

آثار شهید دانش آموز کم اما اثر جهادش جاودان است

آنان که با وجود سن و سال قلیل اما درک عمیقی از مسائل زمان خود داشتند و به خوبی راه حق را از راه باطل تمیز دادند. گرچه آثار برجای مانده از شهدای دانش آموز کم است اما اثرات کارشان جاودان است و راهشان تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه دارد.

سربازانی که هشت سال از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و در این راه شهید، مفقود الاثر، جانباز و اسیر شدند تنها از نیروهای مسلح نبودند بلکه در دل نیروهای مردمی، دانش آموزانی به عضویت در بسیج درآمدند و لباس رزم بر تن کردند تا درس جهاد و شهادت را به ما و جهانیان بیاموزند.

دفاع از ارزش های اسلامی امروز سرباز می طلبد . باید بگوییم کجایند مردان بی ادعا ...

حال بنا داریم با معرفی تعدادی از شهدای دانش آموز استان، مروری بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی آنها داشته باشیم.

آثار شهید دانش آموز کم اما اثر جهادش جاودان است

زندگی نامه:

شهید سعید افشین فرزند محمدحسین درتاریخ1/2/1347 در روستای چهکند مود ازتوابع شهرستان سربیشه دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را درروستا گذراند. سپس برای ادامه تحصیل راهی شهر مود و شهرستان بیرجند شد. پس از پایان دوره راهنمایی و با شروع شدن جنگ تحمیلی ، با عشق و علاقه ای که به میهن خویش داشت و طبق دستور رهبر کبیر انقلاب ، مبنی بر حضور فعال در جبهه ها ، درس را رها کرد و به عضویت بسیج درآمد . دوره های آموزش نظامی را گذراند وهمراه لشکر5 نصر حدود سنین چهارده سالگی عازم جبهه شد. او در عباداتش خالص و دارای رفتار پسندیده و فعال در برنامه های مذهبی و انقلابی بود .

گویا با خدای خود عهد بسته بود و در اول وصیت نامه این عهد وپیمان را متذکر شده و چنین می گوید : اينجانب سعيد افشين عهد ميكنم تا آخرين لحظه زندگى ، پيرو رهبر باشيم و از انقلاب اسلامى و سرزمينمان دفاع كنيم . هم اكنون كه در غروب خونبار جبهه هاى نور عليه باطل ، گام ميگذاريم و به پيش ميرويم و سلام بر غيور مردان جبهه اسلام ، سربازان امام زمان و پاسداران به حق اسلام آنهايى كه با مناجاتهاى نيمه شب خود جبهه ها را روشن مي كنند .

آثار شهید دانش آموز کم اما اثر جهادش جاودان است

جنگ و جهاد:

براى سلامتى امام و پيروزى رزمندگان اسلام دعا كنيد و به جبهه بياييد همچنان كه پيامبر مى فرمايد: «آنكس كه جنگ نكرد و فكر جنگ را در مغز خود نپروراند وقتى بميرد در يك شعبه از نفاق مرده است»

 

شهید عزیز ، با وفاداری به عهد خود ، برای مرتبه دوم ، که حدود 15 سالگی را پشت سر می گذاشت به جبهه عزیمت نموده و سرانجام درتاریخ 6/12/1364 درعملیات والفجر9 در منطقه عملیاتی مریوان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید . پیکر پاکش پس از تشییع در روستای زادگاهش خاکسپاری شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

 

آثار شهید دانش آموز کم اما اثر جهادش جاودان است

ارسال نظرات
پر بیننده ها