رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوار‌های ساکن در ۳ روستای جنگل‌نشین بخش آرمرده از توابع این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۴۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عثمان صالحزاده، با اشاره به نصب ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوار‌های ساکن در ۳ روستای این شهرستان، اظهار کرد: این دستگاه‌ها در روستا‌های جنگل‌نشین «نیروان»، «گرماب» و «کوخ وساسول» همگی در بخش آرمرده نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه افزود: خرید و نصب هرکدام از این دستگاه‌ها نزدیک به ۸۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته که با استفاده از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

صالحزاده افزود: انرژی خورشید منبع بی‌کران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی و چوب درختان جنگلی می‌کاهد و گام بسیار موثری در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و ذخیره منابع انرژی خواهد بود.


وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ما، مناطق وسیعی از کشور از شدت تابش مناسبی برخوردار است و با افزایش روزافزون هزینه سوخت‌های فسیلی و انرژی برق و کاهش جنگل‌های کشور، وقت آن است که مانند بسیاری از کشورها، به طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی‌های تجدیدپذیر از قبیل: انرژی خورشیدی به طور بسیار گسترده و وسیع استفاده نمائیم.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه ابراز امیدواری کرد، با تامین اعتبارات لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌مند شدن سایر روستاییان منطقه از این تکنولوژی جدید و انرژی پاک باشیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات