اسکان و پذیرایی از 3هزار و پانصد زائر امام حسین(ع) در اربعین/ موکب های مازندران تا دهم آبان در عراق و مرز کشور مستقر هستند

احمدی: در ابتدا بین راه و کربلا به ۲هزار زائر خدمت‌رسانی می‌کردیم تا اینکه در سال گذشته و امسال در کربلا اسکان ۳هزار و ۵۰۰ و وعده غذایی روزانه حدود ۱۱ هزار را عهده داریم.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۰۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، زائران اربعین شوق وصف‌ناپذیری برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) داشتند به‌طوری‌که باتوجه بحث مسائل اقتصادی نیز نتوانست آنان را موجب فاصله گرفتن آنان از این مسیر شود.

مسؤول ستاد مردمی بیعت حسینی مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مجموعه ستاد مردمی بیعت حسینی مازندران سبقه جهادی هشت ساله دارد.

مهران احمدی با اشاره به اینکه این ستاد زیرمجموعه قرارگاه جهادی علمدار بود از دل آن تشکیل شده است، اضافه کرد: در سال ۹۳ نخستین سالی بوده که توانستیم در کشور عراق فعالیت کرده و در عمود ۷۷۷ بین راه نجف و کربلا یک موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ هدف تشکیل این گروه و خدمات‌رسانی به زائران بیشتر پرشور کردن مراسم اربعین بود و احساس تکلیف بود بتوانیم این حرکت را پرشورتر کنیم.

مسؤول ستاد مردمی بیعت حسینی با بیان اینکه در سال ۹۴ یک موکب بین نجف و کربلا و یک موکب در کربلا بود، گفت: در سال ۹۳ این مجموعه نخستین موکب در استان مازندران و جز دوازدهمین موکب در کشور بود که به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کرد.

این مسؤول تصریح کرد: در ابتدا بین راه و کربلا ۲هزار زائر خدمت‌رسانی می‌کردیم تا اینکه در سال گذشته و امسال در کربلا اسکان ۳هزار و ۵۰۰ و وعده غذایی روزانه حدود ۱۱ هزار را عهده داریم.

احمدی یادآور شد: بحث اسکان و خدمات بهداشت و درمان و پزشکی با داشتن امکانات تخصصی به‌صورت ۲۴ ساعته و همچنین مراسم‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد تا خدمات خوبی به زائران ارائه شود.

وی به استقرار موکب‌های اربعین از هفتم مهر ماه در کربلا، افزود: تا دو روز بعد از اربعین به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنیم.

مسؤول ستاد مردمی بیعت حسینی مازندران اظهار کرد: تنها موکب مرکز مازندران در حال فعالیت در کربلا هستیم که پنج سالی است که با داشتن مجوز توفیق خدمت‌رسانی به زایران اباعبدالله‌الحسین را برعهده داریم.

احمدی یادآور شد: این ستاد به‌دلیل مردمی بودن این ستاد است که با نذورات مردمی ان را پیش ببرند که پیرو منویات رهبری بتوانیم این حرکات مردمی را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به زائرانی که وارد کربلا می‌شوند این است که نیت‌شان تنها زیارت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها