فرمانده سپاه بیجار در رزمایش پدافند غیر عامل که به همت بسیج دانش آموزی در دبیرستان شهید باهنر برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که در آینده ممکن است برای کشور و جامعه اتفاق بیفتد
کد خبر: ۹۰۷۲۷۶۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه بیجار در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید باهنر با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: پدافند غیر عامل، دفاع در برابر تهدید‌ها با اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا و پایداری ملی و تسریع مدیریت در زمان تهدید است.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: اصل استتار و اختفا در دوران جنگ موجب کاهش تهدیدات می‌شد و مصداق بارز آن در عملیات والفجر ۸ ساخت سنگر‌های بتنی در برابر بمباران هوای دشمن بود که موجب کاهش صدمات ناشی از آن شد.

شعبانی ادامه داد: در این شرایط که کشور در جنگ اقتصادی مقابل دشمنان قرار دارد به اعتقاد کارشناسان خارج شدن از شرایط تک محصولی و اتحاد مردم مهمترین راه خروج از این موقعیت است.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه ۲۰۵ کشور دنیا به سرکردگی آمریکا در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند، گفت: استقلال، عدالت خواهی، عدم تبعیت از نظام سلطه و ظلم ستیزی موجب پیروزی انقلاب در برابر این دشمنان شده است.

به گفته شعبانی: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که در آینده ممکن است برای کشور و جامعه اتفاق بیفتد.

وی پدافند غیر عامل را شامل فرهنگی، سایبری و زیستی اعلام و تاکید کرد: باید پدافند غیر عامل را به خانه‌ها برد؛ زیرا دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با الزامات این طرح آشنا شده و آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های مختلف را کسب کرده و در عین حال به عنوان سفیر نسبت به ترویج این فرهنگ در بین خانواده‌های خود اقدام کنند.

شعبانی ادامه داد: از ضرورت‌های پدافند غیر عامل، ظرفیت‌های انسانی است که دانش آموزان و فرهنگیان بخش مهمی از این ظرفیت را تشیکل می‌دهند.

وی اعلام کرد: پیشرفت تکنولوی و تغییر سبک زندگی موجب بروز تهدیدات جدید در کشور شده است که نیاز به توسعه زیر ساخت‌ها در ارتباط با این تهدیدات هستیم.

فرمانده سپاه بیجار با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که خواستار فعال شدن پدافند غیر عامل در کشور شدند، اعلام کرد: دلیل این موضوع معظم له این است که در حال حاضر ماهیت تهدیدات نسبت به قبل تغییر کرده است و نیازمند هوشیاری بیشتر مسئولان در برابر این تهدیدات است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات