پیشکسوت شعر و مداحی اهل بیت(ع) معتقد است راهپیمایی اربعین حتی بدون شعر و شعار، سیاهی لشکر امام حسین(ع) و عظمت شیعه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۱۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا سازگار پیشکسوت شعر و مداحی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: شعارهایی که در راهپیمایی اربعین داده می‌شود باید دشمن‌شکن و برابر با اهداف حضرت سیدالشهداء (ع) باشد.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین از عظمت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین ذاتاً نگهدارنده اسلام است. در تمام زمان‌ها و مکان‌ها راهپیمایی مانند راهپیمایی اربعین که جمعیت میلیونی را در بر بگیرد، نداشتیم و نخواهیم داشت.

این شاعر پیشکسوت آئینی افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین اگر هیچ کسی هیچی نگوید و شعار هم ندهد ، همین سیاهی لشگر بودن در این مسیر عظمتی برای شیعه تلقی می‌شود.

سازگار بیان کرد: امام حسین (ع) از مظلوم دفاع و با ظالم مبارزه کرد. وظیفه ما مداحان فقط روضه‌خوانی نیست، بلکه باید در حد توان‌مان در افزایش بصیرت ملت تلاش کنیم و بر این نکته تأکید کنیم که این انقلاب پیروز بوده و پیروز است و خداوند خود وعده پیروزی آن را داده است.

وی افزود: در روایتی از حضرت موسی بن جعفر (ع) آمده که مرد بزرگی از قم قیام می‌کند و حکومت اسلامی تشکیل می‌دهد و یارانش همچون آهنی هستند که در میان آتش گداخته نمی‌شوند. این چیزی بود که در جریان انقلاب اسلامی مشاهده شد.

این شاعر پیشکسوت آئینی یادآور شد: روزی امام سجاد (ع) در کنار بدن مطهر امام حسین (ع) منقلب شد، حضرت زینب (س) فرمود: غصه نخور، جدم پیامبر (ص) فرموده در اینجا بارگاهی ساخته خواهد شد و مردم از راه دور و نزدیک می‌آیند و این صحن و بارگاه را زیارت خواهند کرد. پیغمبر اکرم (ص) در آن روز جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی را دیده بود.

ارسال نظرات