عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین از حبّ امام حسین(ع) ناشی می‌شود، گفت: چه زیباست که حرکت‌های عظیمی همچون اربعین حسینی، جرقه‌هایی از ماجرای ظهور باشد.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۱۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مولوی خیرالله یعقوبی از علمای اهل سنت و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به برخی فضائل ذکر شده در روایات درباره امام حسین (ع) گفت: در کتب اهل سنت احادیث بسیاری درباره فضائل حضرت امام حسین (ع) بیان شده است. به عنوان مثال، پیامبر اکرم (ص)، امام حسن و امام حسین (ع) را دو گل خوشبوی امت خود نامیده‌اند «یا الحسن و الحسین ریحانتان من هذه الا‌مه»، همچنین در حدیث دیگری می‌فرماید«حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْنًا». اینها و بسیاری دیگر نشان از جایگاه و عظمت والای امام حسین (ع) نزد پیغمبر اکرم (ص) است.

وی افزود: چنین شخصی که توسط پیامبر (ص) اینقدر مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است، روزی توسط دشمنان دین خدا از آب فرات منع شد و حتی با جسارت در مقابل امام (ع) گفتند قطره‌ای از این آب را به تو نخواهیم داد، اما امام حسین (ع) به آنان فرمود: کسانی که ما را از نوشیدن آب منع کردند، در دنیا هیچگاه از نوشیدن آب سیر نخواهند شد و نوشیدن آب سبب هلاکت آنان خواهد شد که چنین هم شد.

امام حسین (ع) جزئی از ایمان مسلمانان است

مولوی یعقوبی با اشاره به برخی سخنان علمای اهل سنت درباره امام حسین (ع) گفت: «ابن الصلاح» از علمای اهل سنت می‌گوید: امام حسین (ع) جزئی از ایمان مسلمانان است و کسانی که ایشان و یاران او را به شهادت رساندند، مورد لعن خدا و رسولش قرار گرفتند. همچنین علامه تفتازانی می‌گوید: علمای اسلام بر لعن کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند یا راضی به قتل او شدند اتفاق‌نظر دارند. این تا به امروز عقیده اهل سنت بوده است.

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: در این برهه از زمان مردم با مشکلات زیادی در حوزه مسائل اقتصادی مواجه هستند، اما محبت و عشقشان به امام حسین (ع) فوران می‌کند و وقتی پای امام حسین (ع) و سایر اهل بیت (ع) به میان می‌آید، توجهی به سایر مسائل مانند مسائل اقتصادی و ... ندارند و کیلومترها راه را با پای پیاده به سوی سرزمین کربلا طی می‌کنند. این عشق و حرکت از سوی خداوند در وجود مردم شکل گرفته، این حرکت یک عشق است و هر روز هم بیشتر خواهد شد.

راهپیمایی اربعین بر گرفته از حبّ حسینی است

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین از حبّ امام حسین (ع) ناشی می‌شود، گفت: ماجرای شهادت امام حسین (ع) از این جهت که در اوج مظلومیت و در راه رضای الهی بود، باعث شد بسیاری از مردم هر موقع از مظلومی یاد می‌کنند به یاد امام حسین (ع) بیافتند.

مولوی یعقوبی خاطرنشان کرد:‌ اصل ظهور و آمدن امام زمان (عج) به دست خداست، سرانجام این وعدۀ الهی محقق خواهد شد و چه زیباست که حرکت‌های عظیمی همچون اربعین حسینی جرقه‌هایی از ماجرای ظهور باشد.

ارسال نظرات