معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 50 موکب توسط ادارات‌کل اوقاف استان‌ها و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در اربعین حسینی برپا شده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۶۶۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگویی، به پیاده‌روی اربعین حسینی، با بیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین اجتماع شیعیان جهان اسلام و از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اربعین حسینی همه‌ساله با شور و شوق بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه عظمت اربعین حسینی وصف‌شدنی نیست، بیان کرد: اجتماع بزرگ مسلمانان جهان اسلام در اربعین حسینی موجب افزایش وحدت و همگرایی ملت‌های مسلمان می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اربعین حسینی به‌عنوان نقطه عطفی در زمینه مسائل فرهنگی، سیاسی و مذهبی جهان اسلام دانست و بیان کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی منشأ خیر و برکت برای همه مسلمانان و کشورهای مسلمان است.


عادل از برپایی 50 موکب توسط ادارات‌کل اوقاف استان‌ها و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب‌ها توسط اوقاف اداره می‌شود که هزینه‌های آن از محل عواید موقوفات، کمک‌های مردمی، خیران و... تامین شده است.


وی با اشاره به برپایی 20 موکب در داخل خاک عراق و 30 موکب در مرزهای خروجی ایران به عراق، تصریح کرد: موکب‌های سازمان اوقاف در خاک عراق در شهرهای نجف، کربلا، مسیرهای پیاده‌روی، کاظمین و سامرا برپا شده که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از استان‌هایی که در شهر سامرا و حرمین عسگریین موکب برپا کردند، گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر سامرا توسط مواکب سازمان اوقاف و موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گسترده و با حجم و کیفیت بالاتری بوده است.


عادل با اشاره به شکست دشمنان اسلام در پروژه ایجاد نفاق بین مسلمانان در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی زائران ایرانی و عراقی در برپایی اربعین حسینی امسال مثال‌زدنی بوده و جای قدردانی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها