دبیرکل جنبش عصائب اهل حق بیان کرد: ارتباط صمیمی مردم عراق و ایران تنها به مهمان‌نوازی در مراسم اربعین محدود نمی‌شود و بعد از اربعین و این بار توسط ایرانی‌ها ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۷۲۶۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام قیس الخزعلی در دیدار با جمعی از خبرنگاران ایرانی با اشاره به رابطه ریشه‌ای ملت ایران و عراق اظهار کرد: پیوندهای این دو ملت تاریخی، جغرافیایی، اعتقادی و ... بوده و بعد از سقوط صدام به بالاترین سطح رسیده است.
وی با بیان اینکه مراسم اربعین و وجود ائمه اطهار باعث شده تا روابط دو ملت به قبل از دوران صدام برسد، تصریح کرد: زیارت امام حسین (ع) هرگونه کینه و دشمنی بین شیعیان را از بین می‌برد و باعث ارتباط اجتماعی قوی بین عراقی‌ها و ایرانی‌ها شده است.
دبیرکل جنبش عصائب اهل حق بیان کرد: ارتباط صمیمی مردم عراق و ایران تنها به مهمان‌نوازی در مراسم اربعین محدود نمی‌شود و بعد از اربعین و این بار توسط ایرانی‌ها ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه دشمنان از اتحاد شیعیان می‌ترسند، خاطرنشان کرد: مراسم میلیونی اربعین دشمنان اسلام را مأیوس کرده، به‌ویژه اسرائیلی‌ها را از آزادی قدس اشغالی به هراس انداخته است.
الخزعلی گفت: روابط دو ملت بسیار مثبت و راهبردی است و بحث اختلافات تنها به فضای مجازی محدود می‌شود و اصلا به چشم نمی‌آید.
وی اظهار کرد: مراسم اربعین جهانی بوده و برای همه ادیان و مذاهب مانند سنی، مسیحی، صائبی، ایزدی و ... است که از وجود مبارک امام حسین (ع) ایجاد شده است.
دبیرکل جنبش عصائب اهل حق با اشاره به تامین امنیت مراسم اربعین بیان کرد: این امنیت به خاطر جانفشانی حشدالشعبی ایجاد شده است و ادامه نیز خواهد یافت.
وی با اشاره به سابقه جنبش عصائب اهل حق تصریح کرد: این جنبش در تمام مبارزات ضداشغالگری آمریکا و تروریست‌ها شرکت کرده و بیش از ۷۰۰ شهید داده است.
الخزعلی با اشاره به فعالیت‌‌های سیاسی جنبش عصائب اهل حق خاطرنشان کرد: این جنبش یک فراکسیون سیاسی به نام صادقون دارد و در انتخابات اخیر مجلس عراق برخلاف پیش‌بینی دشمنان توانست ۱۵ کرسی را تصاحب کنند و اکنون در کابینه آینده نیز دو وزیر دارد که نشان محبوبیت عصائب اهل حق دارد.
وی بیان کرد: این محبوبیت با وجود تحریم‌های آمریکایی‌ها محقق شد، چراکه عصائب اهل حق در بیرون کردن دشمنان از عراق، دفاع از حریم اهل بیت به ویژه حضرت زینب و دفاع از اسلام کارنامه درخشانی دارد.
دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در پایان با بیان اینکه رزمندگان این جنبش به برادران حضرت زینب (ع) معروف هستند، متذکر شد: عصائب اهل حق علاوه بر جهاد، حضور فعال در صحنه سیاسی را نیز برای مبارزه با دشمنان مردم عراق لازم و ضروری می‌داند و تا به حال نیز در این زمینه موفق بوده است.
ارسال نظرات