خبرهای داغ:
معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اعزام ۴۷۰ نفر از مبلغان حوزه علمیه استان به پیاده روی اربعین امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۸۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده با اشاره به فراخوان ثبت نام روحانیون و مبلغان در پیاده روی اربعین گفت: ۴۷۰ نفر از مبلغان، طلاب و روحانیون مدارس علمیه آذربایجان شرقی و همچنین مبلغان طرح هجرت استان به همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند.

وی افزود: مبلغان و روحانیون به صورت ساماندهی شده پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به کربلا اعزام شدند تا با توجه به نیاز‌های زائران، خدمات تبلیغی و مشاوره دینی را به زائران امام حسین (ع) ارائه کنند.

حجت الاسلام قاسم زاده با تشریح عملکرد مبلغان تاکید کرد: مبلغان اربعین با حضور در موکب‌های مستقر در مسیر‌های پیاده روی به سؤالات شرعی پاسخ داده و ضمن تبلیغ چهره به چهره و روضه‌خوانی، نماز‌های جماعت را اقامه می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین اذعان داشت: مراسم روز اربعین، مطابق رسم و رسوم بومی هر منطقه و در قالب کاروان پیاده جاماندگان اربعین با حضور مبلغان و عموم مردم در گلزار شهدای هر شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم زاده با تاکید بر اهمیت قرائت زیارت عاشورا در روز اربعین خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام اربعین، در درباره آثار و عظمت پیاده روی اربعین و تبیین جایگاه ولایت فقیه سخنرانی می‌کنند.

ارسال نظرات