استاندار مرکزی گفت: ساختمان جدید شیرخوارگاه بهزیستی تا به امروز ۶۰ درصد پیشرفت داشته و به منظور تکمیل آن در حدود ۳۰۰ میلیون اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۴۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در نشست صمیمی با خیران بهزیستی استان مرکزی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: اغلب فعالیت‌های اجتماعی برای بسیاری از افراد جامعه مهم بوده و دارای حساسیت های زیاد است، مثل کارهای مربوط به بهزیستی، کمیته امداد، نوسازی مدارس و... که بسیاری از مردم تمایل دارند در کارهای خیر و بزرگ برای کمک به افراد محروم، آسیب دیده، زنان، کودکان که نیازمند حمایت هستند شرکت کنند.

وی افزود: حضور خیران یک خدمت بزرگ برای حمایت از افراد حساس جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مختلف است، این امر خود بسیار ارزشمند و نشان دهنده عمق درک خیران از مسائل جامعه است، عمق درک خیران از مسائل جامعه بسیار بیشتر از سایر همنوعان است، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و بسیاری از فعالیت‌ها موجود در جامعه، اگر تنها بر عهده دولت قرار گیرد، دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده آنها بر بیاید و نیاز است که افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند در این زمینه وارد شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی نه چندان مطلوب موجود که سبب میشود بسیاری از خیران به سبب رونق نداشتن درآمد، معیشت، کار و غیره دیگر نتوانند اقدامات خود را ادامه دهند، با گذشت هر سال، شاهد هستیم این گروه و قشر به مسائل و مشکلاتا کشور توجه نداشته و در همه زمینه‌های کمک‌ شاهد سیر صعودی هستیم، این امر نشان دهنده عمق فهم و درک مردم به‌ویژه افراد خییر از شرایط جامعه بوده، که بسیار ارزشمند است.

آقازاده با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: به سبب تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور تحمیل شده است ، امسال سال نچندان خوبی در زمینه اقتصادی بوده است، اما آمارهای حاکی افزایش کمک‌های خیران در فعالیت‌های مختلف مثل مسائل مربوط به آموزش‌وپرورش، نوسازی مدارس، بهزیستی، کمک به بیمارستان‌ها و غیره است و خوشبختانه فعالیت های خوبی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: شاهد افزایش قشر محروم و نیازمند در جامعه به ویژه در حوزه بهزیستی هستیم، روزنه امید و اعتماد از طرف خیران وجود دارد، متاسفانه کودکانی وجود دارند که در جامعه، بدون سرپرست رها و بر سر راه گذاشته می‌شوند، بنا به دلایلی پدر و مادران این کودکان توان نگهداری از آنها را ندارند.

آقازاده با اشاره به اقدامات موثر بهزیستی استان گفت: این کودکان در نهایت در آغوش بهزیستی قرار می‌گیرند، در شیرخوارگاه استان با بازدیدی که داشتیم تعدادی از این کودکان وجود داشت که با اقدام مدیرتی مناسب بهزیستی استان هم اکنون تعداد این کودکان در شیرخوارگاه استان به صفر رسیده است، اما این به معنای کم شدن ورودی نیست،الحمدلله مدیریت خوب بهزیستی به گونه ای بوده که با سرعت عمل خوب این کودکان را سامان داده و آنها را به آغوش خانواده جدید رسانده است.

وی گفت: در این زمینه بهزیستی با تسهیل در روند واگذاری این کودکان به خانواده‌های متقاضی سبب اقدام موثر در این زمینه شده است، ساختمان جدید شیرخوارگاه 60 درصد پیشرفت داشته و بیش از 200 تا 300 میلیون اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، کمک به ساخت این شیرخوارگاه یک کار ماندگار و ابدی در دو دنیا است، امیدواریم با حضور خیران این کار ماندگار هم به سرانجام برسد.

آقازاده تصریح کرد: حضور و کمک خیران به معنای رها کردن اقدامات دولت در این زمینه نیست، امروز اعتبارات دولتی مکفی و پاسخگو نیست، در نتیجه مردم و دولت باید نسبت به یکدیگر همدردی و همدلی داشته باشند، این دوران سخت حتما می‌گذرد و روسیاهی آن برای افراد و دولت‌هایی می‌ماند که در یک مقطعی ایران را تحت فشار قرار داده‌اند، این ملت با مظلویمت تاریخی خود از این مقطع هم عبور می‌کند.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: حضور در عرصه کمک و خیر ربطی به جناح و احزاب سیاسی ندارد، با وجود مشکلات و سوء مدیریت‌ها در کشور خیران نباید کمک‌های خود را به نیازمندان کاهش دهند، زیرا کار خیر نباید آغشته به مسائل سیاسی، گروهی و جناحی شود، کمک به مردم نیازمند سلایق سیاسی و جناحی را برنمی‌تابد.

ارسال نظرات