مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد زائران ایرانی، پاکستانی و افغانستانی اربعین امسال که از سیستان و بلوچستان عازم عراق شدند به 60 هزار نفر رسید.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۶۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن تقدید و تشکر از معاون سیاسی امنیتی استانداری استان، سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلما استان، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، شهردار زاهدان، فرماندار زاهدان، سردار رضا کمیلی فرمانده مرزبانی، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان، مدیران ادات کل تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی،هلال احمر، کانون پرورش فکری، صدا و سیمای مرکز استان که  در راستای ارائه خدمات بهتر به زوار پاکستانی همکاری داشته اند گفت: شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاظلاب شهری، مرکز مدیریت حوزه علمیه، هلال احمر، دانشکده علوم قرآنی، دانشکده علوم پزشکی، مدیریت شعب بانک ملی، آستان قدس رضوی، حمل و نقل پایانه ها، نهاد امور اهل سنت و.... نیز در این راستا به صورت شبانه روزی پای کار بوده اند که از آنها نیز تقدیر می شود.
 
وی افزو: از ۱۵ شهریور تا ۴ آبان ماه، ۶۲ هزار و ۶۰۴ نفر زائر پاکستانی، از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۴۴ نفر زائر با ۷۲۱ دستگاه اتوبوس پاکستانی برای عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرز‌های غربی کشور عازم شده اند، افزود: ۳۰ هزار و ۸۶۰ نفر زائر نیز به صورت پیاده وارد کشورمان شده اند که با ۷۰۲ دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقصد مورد نظر راهی شدند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۰۳ زائر افغانستانی نیز از مرز میلک وارد کشور شده و به وسیله ۴ دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق اعزام شدند، ادامه داد: ۴۰۴۲ نفر زائر ایرانی نیز توسط ۹۸ اتوبوس برای حضور در گردهمایی اربعین از استان خارج شده اند که بدین ترتیب مجموعاً بیش از 60 هزار نفز زائر از طریق محور‌های مواصلاتی استان به سمت غرب کشور عازم شده اند.

این مسئول  تصریح کرد: در این مدت اقداماتی نظیر تأمین سوخت اتوبوس‌های حامل زوار، استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد صورت گرفته و پایانه مرزی میرجاوه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است.
ارسال نظرات