مدیر جهاد کشاورزی مراغه از مطالعه و اجرای طرح لایروبی و ساماندهی 15 رشته قنات شاخص این شهرستان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۲۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نریمانی افزود: این قنات ها در نقاط مختلف این شهرستان در مجموع با دبی 173 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز کشاورزی را در مناطق روستایی تامین می کنند.
وی ادامه داد: این قنات ها آب 727 هکتار از اراضی روستایی و حاشیه شهری با 695 بهره بردار را در طول سال فراهم می کند.
نریمانی اضافه کرد: از مجموع این قنات ها، قنات روستای سرج با آب دهی 20 لیتر برثانیه و سطح زیرپوشش 45 هکتار و نیز قنات رضاقلی خان روستای تازه کند سفلی با آب دهی 25 لیتر برثانیه و سطح زیرپوشش 30 هکتار نیمه تمام بوده و در حال اجراست.
وی گفت: 13 قنات دیگر نیز در روستاهای قرجه قیه، حاجی کندی، گل، ورجوی، آغبلاغ فتوحی، گلی کند، زنق، گل تپه، جهانگیر و علویان نیز در سالجاری لایروبی و ساماندهی می شود.
وی افزود: هم اکنون از مجموع حدود 99 هزار و 614 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان 27 هزار و 447 هکتار اراضی آبی و 72 هزار و 167 هکتار اراضی دیم است.
نریمانی ادامه داد: امسال از مجموع اراضی آبی، 21 هزار و 520 هکتار به صورت اراضی باغی بوده و بقیه آن به صورت زراعی به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: از مجموع اراضی دیم نیز، 388 هکتار به صورت باغی و 71 هزار و 779 هکتار نیز زیر کشت محصولات زراعی دیم رفته است.
وی افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته حدود 322 هزار تن انواع محصولات باغی و 179 هزار تن محصولات زراعی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده و می شود.

ارسال نظرات