استاد حوزه و دانشگاه به علت‌های استحکام و پایندگی نهضت حسینی پرداخت و گفت: یکی از این علل مشیت الهی و اراده حضرت باریتعالی و استواری نهضت کربلا در مسیر حق و حقیقت است.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۹۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

یکی از علل استحکام و پایندگی نهضت حسینی استواری آن در مسیر حق و حقیقت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گردهمایی سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور فرماندهان، مدیران و کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در حسینیه فاطمه الزهرا(س) با محور و محتوای علل عوامل ماندگاری مکتب و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه در این گردهمایی به علت‌های استحکام و پایندگی نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: یکی از این علل مشیت الهی و اراده حضرت باریتعالی و استواری نهضت کربلا در مسیر حق و حقیقت است.

حجت الاسلام افشاری افزود: محبت امام حسین(ع) فطری است و در قلب‌ها جای دارد، انسان هر چقدر عشق و علاقه و محبت در قلبش نسبت به حضرت باشد مومن‌تر است.

وی ادامه داد: اخلاص ابی عبدالله(ع) در کربلا در حد بالاترین درجه بوده به نحوی که خون قلب و همه هستی خود را بدون هیچ چشم داشتی و خالصاً لوجهه در راه خدا هدیه می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام صادق(ع) فرمود حرارت قلبی شیعیان نسبت به سید و سالار شهیدان هیچ‌گاه سرد شدنی نیست.

وی در ادامه به ویژگی‌هایی مانند صبر وتسلیم، شهادت طلبی، مدیریت بی نظیر، اسیران پیروز و گریه امام چهارم به مدت 34 سال بر واقعه عاشورا پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات