اربعین آموزنده این تفکرالهی است که عاقبت نیک و پیروزی از آن حق و حق‌طلبان خواهد بود

حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان گفت: اربعین آموزنده این تفکرالهی است که عاقبت نیک و پیروزی از آن حق و حق‌طلبان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۱۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازکردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان درگفتگویی به مناسبت درپیش بودن اربعین امام حسین (ع) ویارانش ضمن اشاره به اهمیت این روزگفت: اربعین آموزنده این تفکرالهی است که عاقبت نیک و پیروزی از آن حق و حق‌طلبان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: دستگاه یزید که با تمام توان برای نابودی حرکت عدالت‌خواهانه امام حسین (ع) به میدان آمده بود، در اربعین به شکست خود اعتراف کرد و اهل بیت (ع) را با احترام به سوی مدینه روانه ساخت. از این مبدأ به بعد شاهد قیام‌ها و حوادثی هستیم که با الهام از قیام امام و یارانش، عرصه را بر حکومت اموی تنگ و آرام آرام زمینه نابودی آن را فراهم می‌کند.


منتشلواضافه کرد: اربعین آموزنده این تفکر الهی است که اگر چه باطل مانند حبابی بر روی آب ممکن است کوتاه زمانی به جولان و هیجان، افکار عمومی را در دست گیرد و حق‌طلبان را گرفتار قتل، اسارت و انواع بلا‌ها کند، اما عاقبت نیک و پیروزی از آن حق و حق‌طلبان خواهد بود.


مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان خاطرنشان کرد: بدون تردید مراسم با عظمتی مثل پیاده‌روی اربعین که به صورت خودجوش و مردمی صورت گرفته و می‌گیرد، در کنار نقاط قوت و ارزشمند آن، از آسیب‌هایی هم رنج می‌برد که باید برای آن فکری کرد و طرحی درانداخت. روشن است که مدیریت دولتی و ورود مستقیم و سیاسی دولت‌ها به این امر کاری نادرست و خطرناک است، و این مراسم باید با همان ماهیت ساده و مردمی‌اش ادامه حیات دهد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار