خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش روسا و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان، گفت:حماسه اربعین حسینی نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان است.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۱۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام سیدشهاب ­الدین حسینی اظهار کرد: حماسه اربعین حسینی نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان است و حضور میلیونی عاشقان آن حضرت باعث ماندگار شدن مظلومیت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) در واقعه کربلاست.

وی با اشاره به فلسفه حماسه اربعین گفت:پیاده‌روی اربعین تمام سوء‌تفاهم‌ها میان ملت‌ها را رفع و موجب همدلی میان اقوام و ملت ها می شود و خود زمینه ای هست برای ظهور حضرت مهدی موعود(ع)؛یگانه منجی عالم بشریت.

حجت الاسلام حسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از قیام کربلا، گفت: ظاهر قضیه این بود که امام حسین (ع) می­ خواست برای خود حکومت تشکیل دهد اما سوال مهم اینجاست که چرا به حکومت نرسید اما دین را احیا کرد؟

وی در ادامه دین را وسیله­ ای برای به­ کمال رسیدن انسان عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) برای رسیدن به رفاه و آسایش قیام نکرد، بلکه هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیا سنت پیامبر (ص) بود.

حجت­ الاسلام  حسینی خاطرنشان کرد: مهم­ترین هدف امام حسین (ع) این بود که مردم منحرف­ شده بعد از پیامبر (ص) را به مسیر اصلی ­شان بازگرداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره اهمیت واقعه عاشورا تاکید کرد: اگر اسلام به واسطه پیامبر به وجود آمده، توسط امام حسین (ع) ماندگار شده است و به دنبال آن باید گفت که اگر واقعه عاشورا ماندگار شده، به واسطه حضرت زینب (س) و کاروانیان قافله کربلا بود.

ارسال نظرات