مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی ونهایی شدن مطالعات ساماندهی ورودی شهر یاسوج گردشگری استان در پنجمین جلسه کارگروه گردشگری استان که با موضوع بررسی طرح محور گردشگری یاسوج به شیراز برگزار شد گفت: با توجه به گردش پذیر بودن این محور ، ساماندهی آن به یک ضرورت تبدیل شده است .
کد خبر: ۹۰۷۲۲۷۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
باقری افزود: به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری و مشاوره دانشگاه یاسوج مطالعات اولیه این طرح را به منظور شناخت ظرفیت ها، فرصت‌های سرمایه گذاری و حفظ محیط زیست انجام داده است.
وی با بیان اینکه در این مطالعات ۵ ناحیه اصلی برای سرمایه گذاری در این مسیر مشخص شده است گفت: تکمیل مطالعات و شناخت بهتر کاربری‌های هرکدام از این پنج ناحیه برای سرمایه‌گذاری نهایی در دست اقدام است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همچنین بر لزوم ساماندهی واحد‌های غیر مجاز بین راهی در جاده‌های استان تاکید و اضافه کرد: خطرپذیری، تجاوز به حریم جاده‌ها و نداشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی از مهمترین آسیب‌های شناسایی شده این واحدهاست.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد این واحد‌ها در محور‌های مختلف شهرستان بویراحمد راه اندازی شده اند افزود: بیشتر واحد‌های غیر مجاز بین راهی به منظور پذیرایی دایر شده اند.
باقری همچنین با اشاره به تکمیل مطالعات طرح شهر نمونه گردشگری سی سخت بیان کرد: کمیته‌ای متشکل از ۵ اداره از جمله شهرداری و شورای شهر سی سخت، اداره کل راه و شهرسازی استان و محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی استان، بازنگری کلی این طرح را اجرا و نتیجه را به کارگروه گردشگری استان برای تعیین مدیریت و ضوابط اجرای آن ارائه می‌دهند.
ارسال نظرات