مدیر کل دفتر نظارت بر کیفیت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت و کیفیت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون در حال بررسی ریشه اصلی موضوع آلودگی آب روستای دریاس مهاباد بوده و فعلا نمی توان گفت که علت دقیق آلودگی چشمه چه بوده است.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۱۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کوشیار اعظم واقفی امروز در جمع خبرنگاران که به دلیل آلودگی آب روستای دریاس در مهاباد برگزار شد اظهار کرد: همکاران شرکت آب و فاضلاب به طور روزانه کار کلرسنجی و نمونه برداری را انجام می دهند.

وی افزود: با وجود همه پیش بینی های انجام شده، اما گاهی احتمال وجود آلودگی در آب وجود داشته و به همین سبب، نمونه برداری به صورت مکرر انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت و کیفیت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: علاوه بر آن در شرایط وقوع چنین حوادثی،  تعداد  نمونه برداری‌ها افزایش یافته و در این شرایط باید بهداشت شخصی بیش از پیش رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بررسی آب دو چشمه روستا انجام شده است اظهار کرد: با توسعه روستاها، چشمه ها  نیز آلوده شده و در مناطق دیگر کشور نیز این موارد به واسطه استفاده از چشمه ها روی داده است.

واقفی با تاکید بر اینکه نباید از منابع آب نامطمئن استفاده شود افزود: منابع غذایی نیز می‌تواند باعث آلودگی شده و این بررسی ها در حال انجام است و هم اکنون در حال بررسی ریشه اصلی این موضوع بوده و فعلا نمی توان گفت که علت دقیق آلودگی چشمه چه بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات