خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزان فردا 7صبح با حضور 900نفر از دانش آموزان بسیجی پیشگام و سخنرانی سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در هنرستان ابوذر بیرجند برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۳۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هشتم آبان ماه، سالروز شهادت اسوه دانش آموزان انقلاب اسلامي، دانش آموز بسيجي شهيد محمد حسين فهميده به عنوان روز بسيج دانش آموزي تعيين مي شود.

با همکاری نیروی مقاومت بسیج و وزارت آموزش و پرورش در سال۱۳۷۵ پيشنهادي به مجلس شواري اسلامي ارائه شد که مجلس محترم ضمن بررسي و اصلاح، آنرا در تاريخ ۹/۲/۷۵ به تصويب رساند و از آن به بعد قانون تشکيل و توسعه بسيج دانش آموزي جايگزين توافقات قبلي گرديد.

در قانون تشکيل و توسعه بسيج دانش آموزي آمده است که به منظور جذب، آموزش و سازماندهي دانش آموزان مدارس کشور در ارتش بيست ميليوني و ايجاد روحيه همياري، مسووليت پذيري و آمادگي دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي و بسط فرهنگ و تفکر بسيجي،واحدهاي پويندگان و پيشگامان بسيج دانش آموزي به ترتيب در مدارس راهنمايي و متوسطه پسرانه و دخترانه کشور توسط نيروي مقاومت بسيج سپاه با هماهنگي و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تشکيل مي گردد.

به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی صبح امروز یکشنبه ششم آبان ماه سرهنگ جواد عقیلی پور مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: از هفتم تا چهاردهم آبان ماه در مجموع 12برنامه محوری در سطح استان برگزار می شود.

وی عنوان داشت: دیدار با خانواده معظم شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، یادواره های شهدای شهرستانی، آغاز طرح شهید بهنام محمدی و دیدار فرماندهان واحدهای مقاومت با ائمه جمعه در تمام شهرستانها برگزار می شود.

عقیلی پور افزود: برگزاری پدافند غیرعامل،  مسابقه دوچرخه سواری، دیدار فرماندهان واحد با فرماندهان نواحی، نشست های معرفتی و بصیرتی ، کوهپیمایی، میقات صالحین، مسابقات نقاشی ویژه مدارس ابتدایی و حضور حداکثری دانش آموزان در راهپیمایی 13آبان از دیگر برنامه ها در هفته بسیج دانش آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید یادواره های شهدای دانش آموزی در مدارس آغاز شده است و فردا یادواره شهدای دانش آموز شهرستان قاین برگزار می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: ثبت نام مسابقات لیگ علمی پایا به منظور حمایت از دانش آموزان خلاق و نخبه  در هفته جاری آغاز می شود.

وی بیان داشت: برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزان فردا 7صبح با حضور 900نفر از دانش آموزان بسیجی پیشگام و سخنرانی سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در هنرستان ابوذر بیرجند برگزار می شود.

عقیلی پور ادامه داد: تعداد واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی در سطح استان یک هزار و 25واحد است.

وی افزود: آغاز بازدید دانش آموزان از نمایشگاه فرهنگی تاریخی " از حراء تا حرم" ، اجرای تریبون آزاد با موضوع " استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا" و حضور پر رنگ دانش آموزان در مراسم نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط دانش آموز بسیجی امین معمار در شهرستان بیرجند نیز از جمله برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها