خبرهای داغ:
سازمان بسیج دانش آموزی با برگزاری آزمون های علمی مانند امید دانش و لیگ علمی پایا و همچنین برگزاری جشنواره ملی "کارآفرینان فردا" درصدد است در راستای توانمندسازی دانش آموزان گام برداشته و در ضمن از دانش آموزان نخبه نیز با ارائه تسهیلات حمایت کند.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۲۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرادی پور، مسئول علمی پژوهشی بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا (ع) استان اظهار داشت: یکی از زمینه های فعالیت سازمان بسیج دانش آموزی در حوزه های علمی و پژوهشی است، در حوزه علمی و پژوهشی برنامه های متنوعی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. یکی از برنامه های علمی برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی رباتیک، رصد ستارگان، تشریح ماهی قزل آلا، چشم گاو، خرگوش و قورباغه، کلاس ایده پردازی، رویکرد نوآوری، مدیریت زمان، کلاس های آموزشی، خلاقیت و نوآوری که از سال تحصیلی گذشته در مدارس آغاز شده و امسال نیز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آزمون علمی امید دانش نیز برنامه دیگری است که جهت توانمندسازی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی تا یازدهم در نظر گرفته شده است. این آزمون که یادواره شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی می باشد با مشارکت مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام برگذار می شود و دانش آموزان متقاضی می توانند جهت ثبت نام به واحدها یا حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی سراسر استان مراجعه نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح جشنواره ملی کارآفرینان فردا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  است که می فرمایند: «کارآفرینی نوعی عبادت و ارزش آفرینی است». ما درصددیم از فضای آموزشی و رقابتی که در مدارس وجود دارد بهره برده و دانش آموزان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم. مهمترین رویکردهای این طرح مهارت افزایی دانش آموزان، کمک به جامعه و ایجاد فضای کسب و کار می باشد.

مرادی پور تأکید کرد: آزمون علمی بین المللی لیگ پایا نیز برنامه دیگری است که علاوه بر تقویت بنیه علمی دانش آموزان و توانمندسازی آنان جهت ایجاد کارگروهی و مسئولیت پذیری دانش آموزان نیز به وظایف و امورات محوله در نظر گرفته شده است این آزمون بزرگترین آزمون گروهی است که در کشورهای جهان اسلام برگزار می شود. دانش آموزان در غالب گروه های 5 نفره از پایه های ششم تا یازدهم در این آزمون به رقابت می پردازند.

وی همچنین بیان کرد: دانش آموزان پایه های ششم، هفتم، هشتم و نهم در سه گروه علوم پایه، پژوهشی و علوم کامپیوتر و ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم در چهار گروه «علوم ریاضی- علوم تجربی- علوم کامپیوتر و پژوهشی با هم رقابت می کنند این آزمون سالانه در چندین مرحله برگزار می شود؛ مراحل مقدماتی و نیمه نهایی در شهرستانها و مراکز استان و مراحل نهایی در تهران برگزار می شود. در مرداد ماه سال جاری یک تیم 5 نفره در لیگ پژوهشی دوره اول دبیرستان از دبیرستان فرزانگان بیرجند به آزمون بین المللی که در تهران برگزار شد راه یافتند. دانش آموزان متقاضی جهت ثبت نام در دوره مقدماتی لیگ پایانی می توانند از نهم آبان به واحد ها و حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی سراسر استان مراجعه نمایند.

مرادی پور در پایان در خصوص حمایت از دانش آموزان مخترع و مبتکر توضیح داد: دانش آموزان می توانند طرح ها و ایده های خود را جهت بررسی به سازمان ارسال کنند طرح های مورد نیاز استان که مشابه نداشته و خلاقیت و نوآوری داشته باشند بر اساس توافق سازمان بسیج علمی و پژوهشی دانش آموزی مورد حمایت مالی بلاعوض تا سقف 5 میلیون تومان و حمایت های کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین مشاوره جهت ساخت نمونه اولیه و ثبت اختراع می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها