رئیس حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: ۳۰ بطانه سنجاب ایرانی و ۲ جوجه تیغی در منطقه حفاظت شده کوسالان این شهرستان رها سازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۹۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، یوسف چشمیدری اظهار داشت: این جانوران توسط سازمان حفاظت محیط زیست برای رهاسازی در منطقه حفاظت شده کوسالان به حفاظت محیط زیست سروآباد تحویل شده بودند.


وی افزود: پس از بررسی وضعیت جسمانی این سنجاب‌ها و جوجه تیغی‌ها (خارپشت اروپایی) و تایید سلامت آن‌ها توسط دامپزشک؛ عصر چهارشنبه توسط محیط بانان در منطقه حفاظت شده کوسالان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.


رئیس حفاظت محیط زیست سروآباد اضافه کرد: جنگل‌های بلوط زاگرس در این شهرستان مکان بسیار مناسبی برای زیست جانوارن بویژه سنجاب‌های ایرانی و جوجه تیغی (خارپشت اروپایی) است.

سنجاب (با نام محلی سموره) از گونه‌های با ارزش جانوری استان کردستان است و جنگل‌های بلوط در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد، زیستگاه مناسبی برای زندگی و زادآوری این گونه با ارزش زیبا و منحصربه فرد است.

سنجاب به بازسازی و رویش دوباره درختان بلوط کمک کرده و عاملی مهم برای رویش و حیات دوباره این درختان است.

جوجه تیغی نیز از پستانداران کوچک و شب گرد است که از حشرات کوچک و کرم تغذیه می‌کند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات