وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ۲۲ هزار و ۹۰۰ حلقه لاستیک سنگین به خودرو‌های ویژه حمل و نقل جاده‌ای زائران اربعین اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۹۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، آمار‌های معاونت امور اقتصادی و بازرگانی این وزارتخانه نشان می‌دهد ۱۸ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک سنگین اتوبوسی ویژه حمل و نقل جاده‌ای زائران اربعین حسینی در نظرگرفته شد.
برپایه این گزارش، نزدیک به چهار هزار و ۴۰۰ حلقه لاستیک سنگین ناوگان حمل و نقل درون شهری اتوبوسی نیز برای ارائه خدمات به زائران به وزارت کشور اختصاص یافت.

** توزیع ۹۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین در هفت ماه
از آغاز امسال تا پایان مهر ماه بیش از ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک تولید داخل و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک وارداتی برای خودرو‌های سنگین توزیع شد.
آمار‌ها نشان می‌دهد از آغاز طرح توزیع لاستیک با حواله و نرخ مصوب (چهاردهم تیرماه امسال) تا پایان مهرماه، ۳۸۶ هزار حلقه لاستیک وارداتی و تولید داخل در اختیار شبکه حمل و نقل قرار گرفت. برای رفع نیاز ناوگان سوخت رسانی کشور نیز یک هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک سنگین به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا، برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه‌های مردمی از کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز است، اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می‌گیرد.
پارسال بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند که ۱۵۰ هزار نفر از آنان از مسیر هوایی عازم نجف یا بغداد می‌شوند.
 
منبع: دانشجو
انتهای پیام/
ارسال نظرات