در نشست مشترک اعضای هیئت اندیشه ورز مرکز بسیج مهندسین صنعتی قزوین با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مطرح شد:
در نشست مشترک اعضای هیئت اندیشه ورز مرکز بسیج مهندسین صنعتی قزوین با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان که با حضور جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعتی برگزار شد، بر اجرای طرح های کلینیک صنعت و جهاد روشنایی با استفاده از پتانسیل گروه های جهادی مهندس تاکید گردید.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۸۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در این برنامه که با حضور جانشین محترم سازمان بسیج مهندسین صنعت کشور و مهندس خانپور مدیر عامل محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اعضای محترم هیئت اندیشه ورز صنعت استان برگزار گردید برادر عباسی گزارشی از آمار مهندسین بسیجی در صنعت، نسبت به جامعه هدف و همچنین گزارشی از پایش و بررسی وضعیت صنایع استان که به صورت کامل انجام شده (تعداد صنایع، صنایع فعال و صنایع راکد) و همچنین در خصوص شهرک‌های صنعتی استان (تعداد واحد‌های صنعتی فعال و راکد) و همچنین ظرفیت‌های استان در صنایع برتر و خوشه‌های صنعتی، نکاتی را بیان داشتند و در ادامه دکتر اصغری در خصوص دو طرح کلینیک صنعت و جهاد روشنایی با توجه به اشتغال زایی و درآمدزایی و یکی از روش‌های کارآفرینی بدون آب، توضیحات کامل بیان نمودند و اعضای محترم جلسه نظرات خود را بیان نمودند؛ و در پایان، گزارش عملکرد تصویری این سازمان به صورت پاورپوینت به سمع و نظر اعضای محترم رسید.

مقرر گردید جهت اجرای هر دو طرح با تمام قوت و با استفاده از ظرفیت سایر اقشار اقدام لازم به عمل آید.

مقرر گردید در طرح جهاد روشنایی در مرحله اول صرفا به نصب نیروگاه‌های ۵ کیلو واتی اهتمام شود و با توجه به هزینه بالای انتقال نیروگاه‌های صد کیلو واتی اقدام با تامل و احتیاط باشد و یا اصلا وارد بحث نیروگاه‌های صد کیلو واتی نشویم.

هزینه تقریبی نصب این نیروگاه ۵ کیلو واتی چهل میلیون تومان می‌باشد که بخش زیادی توسط دولت در قالب تسهیلات کم بهره و با اقساط بلند مدت و بخش کمی توسط داوطلب آورده میشود و اقساط تسهیلات از محل واگذاری ذخیره انرژی به شرکت توانیر پرداخت می‌گردد.

مقرر گردید در کارگروه طرح جهاد روشنایی از اعضای شرکت توانیر، بنیاد برکت، بهزیستی، نمایندگی آستان قدس، کمیته امداد، بسیج سازندگی دعوت به عمل بیاید و لیست داوطلبین نصب نیروگاه‌های خورشیدی از جامعه هدف سازمان‌های فوق تهیه گردد.

مقرر گردید در کارگروه کلنیک صنعت از سایر اقشار بسیج مانند اصناف، اساتید و حقوقدانان و ... دعوت به عمل آید.

مقرر گردید مراحل مربوط به شناسایی، طراحی، نصب، تعمیرات و نگهداری پنل‌های خورشیدی توسط اعضای بسیج مهندسین استان اقدام گردد.

مقرر گردید در طرح کلنیک صنعت ترجیحاً در صنایع خرد و کوچک و متوسط اقدام گردد و در تمام شهرک‌های صنعتی این اقدام صورت پذیرد.

مقرر گردید جهت سازماندهی بهتر به کلنیک صنعت، دفتری در هر یک از شهرک‌های صنعتی با نام کلنیک صنعت بسیج مهندسین دایر گردد.

مقرر گردید مسئول سازمان جهت پیشرفت بهتر امورات صنعت با تعامل دستگاه‌های مرتبط در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگو به عضویت در آید.

وظایف اصلی در کانون‌های بسیج مهندسین شهرستان باید معطوف به طرح صنعت یار و طرح جهاد روشنایی باشد. (در مرحله اول تشکیل گروه‌های جهادی در نصب پنل‌های خورشیدی و تشکیل گروه‌های جهادی جهت پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط و ارائه لیست به سازمان جهت برگزاری دوره آموزشی و صدور احکام و گواهینامه فعالیت.)

دو طرح یاد شده در آینده نزدیک به عنوان طرح اعتلای بسیج مهندسین صنعت ابلاغ خواهد شد.

مقرر گردید جهت آشنایی بهتر و بیشتر اعضا، بازدیدی از نیروگاه‌های احداث شده مشابه طرح یادشده با هماهنگی این سازمان به عمل آید.

در ادامه، جلسه‌ای با حضور سردار فرماندهی محترم برگزار گردید که ضمن بیان ویژگی‌های هر دو طرح صنعت یار و جهاد روشنایی و لزوم تقویت نیرویی برادر عباسی، توسط دکتر اصغری، ایشان دستور برگزاری جلسه توجیهی را با حضور مسئولین متولی (شرکت توانیر، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی، مجمع صنفی انرژی و ... در استان صادر نمودند تا نقاط قوت و ضعف این برنامه بیشتر روشن گردد.

در پایان برنامه به همراه مسئولین حاضر در جلسه و اعضای محترم سازمان مرکزی (تهران) و مسئولین محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان با یکی از صنایع برتر استان (صنعت پلاست) هماهنگی به عمل آمد و ضمن بازدید از واحد جدید تجهیزات پزشکی، اقدامات صورت گرفته در این شرکت و نحوه صادرات و مدیریت واحد‌های در اختیار این شرکت به استحضار اعضا رسانده شد و مورد رضایت همه اعضا گردید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات