رئیس جامعه روحانیت مبارز:

اشاعه تفکر سیدالشهدا(ع) در پیاده روی اربعین

وی ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام هیچ گاه تسلیم زور و ظالم نشد و ما هم نباید تسلیم زور، قلدر و طاغوتیان شویم؛ این مسئله معنای واقعی حضور در اربعین اباعبدالله علیه السلام است که نشان می دهد زائران امام حسین علیه السلام عاشق و دلداه راه، رویه و شیوه آن حضرت هستند.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۸۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  آیت الله محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز  با بیان اینکه اربعین امام حسین علیه السلام در نهضت عاشورا جلوه خاصی دارد که روز به روز متجلی تر می شود ،گفت: حضور پر شور و هیجان مردم در اربعین حسینی و شرکت در راهپمایی آن حضرت یک معنا دارد و آن این است که می خواهند بگویند که در مسیر امام حسین علیه السلام حرکت می کنیم.

 

 

وی ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام هیچ گاه تسلیم زور و ظالم نشد و ما هم نباید تسلیم زور، قلدر و طاغوتیان شویم؛  این مسئله معنای واقعی حضور در اربعین اباعبدالله علیه السلام است که نشان می دهد زائران امام حسین علیه السلام عاشق و دلداه راه، رویه و شیوه آن حضرت هستند.

 

 

رئیس جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: طبعا دنیای استکبار در برابر عظمت پیاده روی اربعین خضوع می کند و متوجه خواهد شد که این پیاده روی اربعین حسینی موضوع ساده ای نیست؛ این مردم آزاده در برابر ظلم وزور گویی می ایستند.

 

 

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: معنای حضور در پیاده روی اربعین سیدالشهدا علیه السلام این است که این حرکت منطق و پشتوانه جهانی دارد؛ از جمله آن می تواند به حضور جمعیت بیست میلیونی در این پیاده روی اشاره داشت که این مسئله بسیار مهم است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تفکر امام حسین علیه السلام جهانی است که بخشی از آن در پیاده روی  عظیم اربعین نشان داده می شود، عنوان کرد: این حرکت با پشتوانه ای که دارد مسئله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

 

 

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا نشان از عشق و مودت به آن حضرت دارد؛ همان مودتی که خداوند به عنوان مزد رسالت از مردم خواسته است.

 

 

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مطلب فوق در پایان خاطر نشان کرد: محبت اهل بیت علیه السلام در دل های مردم جا دارد؛ دلی که به تعبیر حدیث قدسی خداوند می فرماید” من در دل مومن جا دارم” ؛ لذا جایگاهی که مکان خدا شده جایگاه  عشق به امام حسین علیه السلام نیز شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار