کارنامه کاری دژپسند موفق نیست

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: کارنامه دژپسند در سازمان برنامه و بودجه موفق نیست.
کد خبر: ۹۰۷۲۰۱۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی قوه مقننه و در جریان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت در مخالفت با فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد، گفت: همه ما می‌دانیم که گذشته چراغ راه آینده است، بیاییم کارنامه آقای دژپسند در سازمان برنامه و بودجه را مد نظر قرار دهیم و براساس این گذشته برای آینده مردم و کشور تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه آقای دژپسند دکترای اقتصاد بین‌الملل دارد، افزود: وی از سال ۸۴ در سازمان برنامه و بودجه کار می‌کند، مگر نه این است که یک پای اقتصاد کشور سازمان برنامه و بودجه است، کدام برنامه را می‌بینید؟ کدام برنامه را می‌بینید که در جای مناسب هزینه شده است؟

نماینده مردم جیرفت در مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد، گفت: شما ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه کشور را خوب می‌دانید. مگر نه این است که شما باید با استفاده نظرات متخصصان و کارشناسان در سازمان اجرایی کشور، بودجه این کشور را ببندید. آیا این کار را انجام داده‌اید؟ شما می‌دانید تفریغ بودجه نشان می‌دهد که به جای استقراض و آوردن متمم بودجه، از بانک پول دریافت کردید. قطعا این مسئله باعث افزایش پایه پولی در کشور شده است. درآمد‌های حاصل از فروش ارز را بدون اجازه مجلس صرف کسری بودجه کردید و این هم باعث افزایش پایه پولی در کشور شده است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان را برای یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دادید که این مرکز تنها یک اتاق در سازمان برنامه و بودجه دارد، بفرمائید و برای مردم و نمایندگان شفاف‌سازی کنید با این ۱۰ میلیارد تومان چه کار‌هایی انجام دادید؟

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه مگر نه این است که مردم باید نتیجه عملکرد مثبت شما را در رفاه، اقتصاد، اشتغال ببینند؟ آیا واقعا این مشاهده می‌شود؟

کمالی‌پور خطاب به دژپسند گفت: شما عنوان کردید که اقتصاد بیمار این کشور را نجات می‌دهید. آقای دژپسند شما ۵۰ صفحه برنامه ارائه دادید.‌ای کاش به جای ۵۰ صفحه ۵ صفحه برنامه می‌دادید و به آن عمل می‌کردید.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: آقای دژپسند آنچه را که شما در برنامه خود به آن از جمله مسائل بیمه‌ها و بانک‌ها و ... که به آن‌ها اشاره کردید و گفتید که باید این کار‌ها انجام شود و باید این اصلاحات انجام شود. کدام برنامه علمی، عملی و کدام راهکار در این برنامه ۵۰ صفحه‌ای شما دیده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار