خبرهای داغ:
مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی بزرگ‌ترین رخداد جهانی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۹۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

اجتماع بزرگ اربعین حسینی بزرگ‌ترین رخداد جهانی است/ توزیع بیش از 35 تن مواد غذایی بین زوار در زائرسرای امام رضا(ع)به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،حجت الاسلام محمد كاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح فعالیت‌های اربعین حسینی ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی بزرگ‌ترین رخداد جهانی است.

وی گفت: در دو مقطع برنامه‌ریزی كردیم یكی در مسیر رفت و دیگری در مسیر بازگشت است كه همت خود را مسیر بازگشت گذاشتیم تا یك روز بعد از اربعین خدمات‌رسانی با اهتمام خاصی انجام شود.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اقدامات این اداره در خصوص اربعین حسینی ابراز داشت: اداره اوقاف با هیئت امنای تعدادی از مساجد و حسینیه‌ها هماهنگ کرده كه آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات خاصی كه از محل موقوفات صورت گرفته خرید و توزیع البسه برای زوار بوده که تاكنون بیش از 3 هزار البسه گرم و 5 هزار مقنعه برای بانوان خریداری شده و بین زوار توزیع شده است.

کاروند در خصوص اینكه امسال اداره اوقاف در كربلا موكب برپا نكرد، افزود: به جای موكب كربلا در مرز میرجاوه زاهدان و مجتمع زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان ما موكب را برپا كردیم و پشتیبانی از خدمات‌رسانی برای زوار پاكستانی كه دارای شرایط خاصی هستند كه غالباً فقیر بوده و مشقت بسیاری را متحمل می‌شوند تا به مرز برسند.

وی عنوان كرد: تاكنون اقلام زیادی تقسیم شده و یك موكب نیز از طرف ما پوشش داده می‌شود كه 70 هزار نفر مسیر رفت و 70 هزار نفر مسیر بازگشت را پوشش می‌دهند و یك هفته بعد از اربعین بازگشت زوار شروع خواهد شد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح كرد: تاكنون بیش از 35 تن مواد غذایی و خشكبار برای پشتیبانی از زائرسرای امام رضا(ع) توزیع شده و سایر موكب‌ها در استان از جمله موكب سردار شهید «قهاری» در گردنه اسدآباد مسجد امام(ره) است كه در مسیر رفت دایر شده و سعی ما بر این است كه همت خود را در بازگشت زوار بگذاریم.

وی گفت: موكب حضرت فاطمه زهرا(س) و بهشت هاجر در ملایر از امكانات مسجد و سرویس بهداشتی جدید استفاده شده و غالب هزینه‌ها نیز از موقوفات و كمك‌های مردمی پرداخت می‌شود.

کاروند تصریح كرد: موكب حضرت زینب(س) در حسینیه كوئینی‌ها برپا شده است؛ این مسیر به دلیل اینکه در مسیر بازگشت زوار قرار گرفته خدمات بیشتری ارائه می دهد.

وی در خصوص یكی از مجتمع‌های رفاهی یادآور شد: همچنین برای مجتمع افلاك كه اولین مجتمع در استان است مقدماتی صورت گرفته که تحت عنوان موكب «مهر ماندگار» به زوار خدمات‌رسانی کند و بیشترین جمعیت ورودی در مجتمع افلاك است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همدان در خصوص موكب قمربنی هاشم در مسجد روعان خاطرنشان كرد: در این مسجد كار سخت افزاری برعهده اداره اوقاف بوده و كمك‌های مردمی نیز در آنجا بسیار خوب بوده و در مسیر رفت این موكب برپا است.

وی در خصوص دهه آخر ماه صفر گفت: در دهه آخر ماه صفر و اربعین 25 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم اعزام می‌شوند كه برای تبلیغ و اقامه نماز جماعت در بقاع متبركه و مساجد و حسینیه‌ها حضور می‌یابند و به ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب می‌پردازند.

کاروند تصریح كرد: در روز اربعین در بقاع متبركه شاخص استان مراسم عزاداری خواهیم داشت و در روز رحلت پیامبر اكرم(ص) زیارت بعید حضرت رسول (ص) به صورت ویژه در اكثر بقاع متبركه شاخص خواهیم داشت و بعد از ایام ماه صفر در اول ماه ربیع الاول هفته وقف را داریم كه برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

وی در خصوص موقوفه برای اربعین ابراز داشت: ما موقوفه‌ای كه به صورت مستقیم وقف شده باشد برای امام حسین(ع) نداریم اما برای سیدالشهدا(ع) داریم و 80 درصد موقوفات استان همدان برای وقف سیدالشهدا(ع) مرتبط هستند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همدان همچنین در مورد تعداد اطعام دهی در استان ابراز داشت: آمار متفاوتی وجود دارد و آمار دقیق اعلام نشده است.

وی در خصوص زیارت اربعین در روز اربعین حسینی گفت: زیارت اربعین در بقاع متبركه و با سخنرانی و مداحی به صورت ویژه در اكثر امامزاده‌های شاخص به خصوص در امامزداه عبدالله(ع) و شاهزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

کاروند در پایان در خصوص هزینه‌هایی كه تاكنون انجام شده است، خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود قریب 350 تا 400 میلیون تومان وجه نقد تا پایان اربعین برای زوار هزینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات