گلمرادی انتقاد کرد

تشریفات اداری و کم توجهی به بخش خصوصی؛ دو عامل توسعه نیافتگی پتروپالایشگاه ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: تشریفات دست و پاگیر اداری و کم توجهی به ظرفیت های بخش خصوصی باعث شده در زمینه پتروپالایشگاه ها به توسعه مورد انتظار دست پیدا نکنیم.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۷۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی گلمرادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: علیرغم اینکه بیش از یکصد سال از عمر صنعت نفت می گذرد، اما همچنان از برنامه های توسعه در این صنعت عقب هستیم و و به دلایل متعدد موفق نشده ایم شعارها و برنامه های راهبردی خود را اجرایی کنیم.

عدم رضایتمندی از وضع موجود

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش های وزارت نفت در توسعه این صنعت، تصریح کرد: در توسعه پالایشگاه ها و پتروشیمی ها باید جلوتر از وضع موجود می بودیم و با توان مضاعفی حرکت می کردیم، ولی شاهد این هستیم که وضع موجود حتی رضایتمندی مسوولان ذی ربط را هم فراهم نکرده است.

ضرورت بهره مندی از برنامه ریزی متفاوت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت بهره مندی از یک رویکرد و برنامه ریزی متفاوت و حرکت در جهت آن افزود: اگر قرار بود با تیم فعلی موفقیتی شکل بگیرد، تا به حال توسعه و موفقیت بیش از این شکل گرفته بود. بنابراین برای خروج از وضع موجود باید به گونه دیگری عمل کنیم و در این میان نقش کمیسیون انرژی نقشی بی بدیل است.

مجلس با استفاده از جایگاه نظارتی خود می تواند دولت را وادار کند در مسیر درست قرار بگیرد

تاکید بر جایگاه نظارتی مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه قانون گذاری و نظارتی مجلس، خاطرنشان کرد: مجلس با استفاده از جایگاه نظارتی خود می تواند دولت را وادار کند در مسیر درست قرار بگیرد و ما بر اساس برنامه مدون و زمان بندی شده در نقطه ای شاهد رفع این دغدغه ها باشیم.

گلمرادی با بیان اینکه توسعه پتروپالایشگاه ها به صورت جدی در کمیسیون انرژی مطرح شده، افزود: توسعه پتروپالایشگاه ها موضوعی است که حداقل در چند جلسه در کمیسیون انرژی با جدیت مورد تاکید قرار گرفته و کاملا مشخص است که ما در این بخش دچار کمبودها و موانعی هستیم.

تشریفات اداری و کم توجهی به بخش خصوصی

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به موانع موجود بر سر راه توسعه پتروپالایشگاه ها اشاره کرد و گفت: تشریفات دست و پاگیر اداری و کم توجهی به ظرفیت های بخش خصوصی و بی اعتمادی های که در این حوزه وجود دارد، باعث شده در زمینه پتروپالایشگا ها به توسعه مورد انتظار دست پیدا نکنیم.

لزوم طراحی راهبردها و اصلاح آیین نامه ها

وی راهکارهای عملی برای رفع این مشکلات را توجیه بخش خصوصی و ایجاد انگیزه در آنان برای همکاری در توسعه پتروپالایشگاه ها دانست و اضافه کرد: ضعف در این حوزه کاملا مشهود است و برای برطرف کردن این نقاط ضعف لازم است راهبردهایی را طراحی کنیم تا طبق آن بتوانیم از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم. همچنین لازم است در اصلاح آیین نامه ها و ضوابط بکوشیم تا برای اقدام عملی صحیح در این زمینه آماده شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار