ورناصری معاون فنی نوسازی مدارس:

سرانه فضای آموزشی استان مرکزی 2 متر بیشتر از کشور است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی استان مرکزی بیشتر از میانگین کشوری است گفت: سرانه فضای آموزشی کشور معادل ۵.۲ مترمربع است.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۴۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ داریوش ورناصری معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: یکی از موثرترین و پرتلاش‌ترین مجامع خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور استان مرکزی است که جا دارد از مجمع خیران مدارس استان و دیگر عزیزان داشته باشیم.

ورناصری بیان کرد: حضور استاندار مرکزی در این مراسم نشان از اهمیت دادن وی بوده و اگر استانداری های هر استان در کنار دستگاه‌های اجرایی نباشد خیلی از کارها دچار مشکل می‌شود، بنابراین تقاضا می کنیم مانند گذشته این ارتباط به قوت خود باشد و به اداره نوسازی مدارس کمک کنند تا مشکلات استان به حداقل برسد، همچنین از آموزش و پرورش تقاضا می‌شود که تعامل با نوسازی داشته باشند که اگر این تعامل نباشد، به طور قطع خیلی از کارها بر زمین می‌ماند.

وی افزود: امروز تعامل مناسب بین آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس موجب بهبود سرعت انجام فعالیت ها شده است و در حقیقت تعامل و تلاش این دو سازمان در امر مدرسه سازی باعث شده شرایط بهتری برای تحصیل دانش‌آموزان در سراسر کشور ایجاد شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: با تلاش همکاران عزیز،استان مرکزی یکی از استان‌های فعال، پویا و پرتلاش است و همچنین از حیث تخریب بازسازی مدارس، مقاوم‌سازی و پروژه‌های خیران از میانگین کشوری بالاتر است و جزو و جزء پنج استان اول کشور بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: میانگین سرانه فضای کشوری در کشور 5.2 است، استان مرکزی نزدیک 6.7 یا 6.8 است، سرانه هر دانش‌آموز در کشور 5.2 متر مربع است که در استان مرکزی نزدیک دو متر این سرانه بیشتر است که نشان از تلاش خیران، مسئولان و دولت است، اما باز هم نیاز بیشتری بوده و باید این را به 8.4 درصد برسانیم تا وضعیت دانش‌آموز یک وضعیت استاندارد باشد.

ورناصری با اشاره به سیاست این سازمان در انتخاب مدیران گفت: : خوشبختانه از سیاست‌های اصلی سازمان و تیم مدیریتی حاضر این است که انتخاب مدیران از بدنه باشد چرا که مدیران بدنه به مسائل آشناتر هستند و بهتر می‌تواند امور را بچرخانند ، با همین دیدگاه و با همین وضعیت هم مدیرکل استان مرکزی انتخاب شده است که امیدواریم همکاری‌های لازم با این سازمان در استان وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی داریم از محل اعتبارات ملی توجه ویژه‌تری به استان مرکزی داشته باشیم، امیدواریم مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان مرکزی فضاهای آموزشی را به یک نقطه مناسبی با راهبری‌ها و تصمیم‌سازی مناسب برسانند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار