مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوین پیشینه رزم سپاه روح‌الله خبر داد
مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوین پیشینه رزم سپاه روح‌الله از برگزاری اولین نهضت خاطره‌نویسی در سطح مدارس متوسطه استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۴۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجاوری، دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس از برگزاری اولین نهضت خاطره‌نویسی در سطح مدارس متوسطه استان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: این طرح از مهرماه در مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه دخترانه استان برگزار شده است و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوین پیشینه رزم سپاه روح‌الله استان با تاکید بر لزوم تبیین نقش زنان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افزود: زنان در انقلاب و در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش تاثيرگذاری در حمايت‌ از عرصه‌های مختلف در جنگ داشتند لذا می‌بایست نقش تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه و به ویژه برای نسل جوان تبیین شود.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: سربازان جنگ تنها به جبهه ختم نمی‌شوند بلکه ما سربازانی را در خانه‌ها و پشت جبهه‌ها داشتیم که نقش‌های بزرگی را ایفا کردند.

مجاوری ادامه داد: در واقع هزینه تمام شده جنگ تحمیلی بر کشور ایران هنوز نامشخص است ما بر آن شدیم تا به وسیله ادبیات مقاومت بخشی از آن را در بخش زنان به تصویر بکشیم، لذا نیازمند طراحی برنامه‌ها و اتخاذ راه‌حل‌هایی است که بتوانیم خاطرات مقاومت را جمع‌آوری کنیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این‌باره می‌فرمایند: اگر در جنگی که هشت سال بر ما تحمیل شد زنان ما بانوان کشور ما در میدان جنگ در عرصه عظیم حضور نمی‌داشتند ما در این آزمایش دشوار و پرمحنت پیروز نمی‌شدیم.

مسئول کارگروه بانوان ستاد تدوین پیشینه رزم سپاه روح‌الله با اشاره به ضرورت جمع‌آوری و ثبت خاطرات دفاع مقدس اظهار کرد: خاطره‌نگاری در ادبیات دفاع مقدس دارای جایگاه ویژه‌ای است چراکه هر خاطره پُر از مطالب ریز و درشتی است که هر کدام حرف‌های ناگفته‌ای برای نسل‌های آینده دارد.

مجاوری گفت: خاطرات انقلاب و دفاع مقدس، دارایی یک ملت هستند که باید استخراج و برای نگهداری این سرمایه برای نسل‌‌های آینده تلاش شود.

وی افزود: در همین راستا باتوجه به نقش بانوان کشورمان در انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی که هم‌پای مردان در به ثمر رساندن و تثبیت حاکمیت اسلامی در کشور تلاش کردند بر آن شدیم تا با مشارکت آموزش و پرورش اولین نهضت خاطره‌نگاری بانوی مقاومت را در قالب مسابقه در مدارس متوسطه استان مرکزی اجرایی کنیم.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: این نهضت در دو سطح دختران دانش‌آموزان و مربیان برگزار شده است که شرکت کنندگان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه، برگه‌های خاطره‌نویسی را که در سطح مدارس توزیع شده است را دریافت کنند .

مجاوری ادامه داد: سطح اول دانش آموزان بعنوان مجری طرح خاطرات یکی از زنان نقش‌آفرین در دوران انقلاب و دفاع مقدس را که از خانواده، بستگان یا آشنایان هستند را به رشته تحریر درمی آورند و در سطح دوم مربیانی که خود در زمان انقلاب و دفاع مقدس از موثرین و فعالان بودند خاطرات خود را به نگارش در آورند.

وی بیان کرد: در پایان آذرماه به ۱۰ نفر از مربیان و ۱۰ نفر از دانش‌آموزان که دارای خاطرات برتر و ۲ مدرسه برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات