در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شاهرود تاکید شده است: ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود درخواست می‎شود تا ضمن اعلام رسمی و متقن خود نسبت به عوامل فتنه توضیحات لازم را در این رابطه به مردم، مسوولین و دانشجویان انقلابی این شهر دهند.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۲۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان شاهرود پیرامون اتفاقات اخیر دانشگاه صنعتی شاهرود بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:
با عرض سلام و تحیت خدمت روح پاک و مطهر نبی مکرم اسلام محمد مصطفی صلی علی علیه و آله و سلم و ائمه اطهار و روح پاک شهیدان راه انقلاب در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخه ۱۹ و ۲۰ مهرماه شاهد اتفاق ناگواری در دانشگاه صنعتی شاهرود بوده‎ایم که قلب هر انسان اگر نگوییم انقلابی حداقل آزاده را به درد می‎آورد.
اتفاق بدین شرح است که جمعی از دانشجویان تشکل به ظاهر اسلامی اما بذات ضداخلاق و آزادی به نام انجمن اسلامی با حمایت همه جانبه مالی و فکری از سوی افراد معلوم الحال، اقدام به برپایی غرفه‎ای در روز جشن دانشجویان جدید الورود کرده که در این غرفه تعدادی عکس و پوستر از سران فتنه، اغتشاش‎گران و اقدامات آنان در فتنه ۸۸ بوده است. عوامل مذکور با حمایل سبز که نشان مشترک عوامل فتنه ۸۸ بود، اقدام به تمجید از سران فتنه و حامیان معروف آنان داشته و ضمن قهرمان سازی از اغتشاش‎گران سعی در قبح شکنی نسبت به دوستی، آشتی و سازش با عوامل فتنه را داشته‎اند.
در شهری که از جمله شهرهای شهید پرور، دارالقرآن و دارای مردمی بس مومن و انقلابیست، اتفاقاتی از این دست بسی جای تاسف دارد. چگونه می‎شود که ریاست دانشگاه نیز به بازدید این غرفه رفته و با عوامل و دست اندرکاران این عمل وقیح گپ دوستانه می‎زند و با وجود غرفه‎های متعددی که توسط سایر تشکل‎ها و انجمن‎ها برگزار شده فقط و فقط عکس بازدید دکتر فاتح از این غرفه در کانال روابط عمومی دانشگاه به نمایش گذاشته میشود؟ هر چند این بازدید می‎تواند دلایل متعددی داشته باشد و در عین حال شاید بازدید ایشان از این غرفه بدلیل خاصی نبوده باشد اما از آنجایی که این تصاویر ممکن است برای برخی سوتفاهم ایجاد کند که گویی منظور ریاست دانشگاه آشتی کردن با فتنه گران و فراموش کردن کارهای آنان در سال ۸۸ بوده است، تذکر نکاتی ضروری بنظر می‎رسد؛ روشن است که آشتی ملی، وحدت ملی و انسجام ملی بطور کلی امری ممدوح و مطلوب هستند و پاک کردن دل از کینه توصیه‎ای بطور کلی بجاست اما فراموش کردن تجاوز و تعدی به حیثیت، حرمت، شرف و ناموس حقا که جای بسی ابهام و تاسف دارد!!!
چگونه می‎توان اجازه به برپایی غرفه‎ای در حمایت از فتنه گرانی را داد که آبروی جمهوری اسلامی را در جهان لکه دار کرده‎اند؟ مردم و دانشجویان انقلابی این شهر اقدام سران فتنه را فراموش نخواهند کرد و به گفته رهبر معظم انقلاب (حفظه ا...) “مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند،کتک زدند قهرند و آشتی نمی‎کنند. با آن‎ها که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند.” لذا دانشجویان بسیجی شهرستان شاهرود از مسوولین، متولیان و دلسوزان این شهر درخواست برخورد محکم و جدی با خاطیان داشته تا ضمن برخورد با مجرمین از قبح شکنی که در نفس این عمل وجود دارد نیز جلوگیری نمایند. همچنین ما دانشجویان بسیجی از شما مردم انقلابی شاهرود درخواست داریم که بنا بر آیه ۱۰۳ سوره نسا از سلاح و اسباب خود در این جنگ نابرابر که شامل باز تعریف ابعاد فتنه و بازگو کردن زوایای پنهان آن برای یادآوری، فراموش نکردن و شناخت بیشتر نسل جوان نسبت به عوامل فتنه می‎باشد بهره گیرید و با قلبی محکم و پرصلابت، برائت خود از عوامل فتنه را اعلام کرده و باری دیگر مشت محکمی بر دهان این افراد سودجود، فرصت طلب و منافق بزنند. در پایان از ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود درخواست می‎شود تا ضمن اعلام رسمی و متقن خود نسبت به عوامل فتنه توضیحات لازم را در این رابطه به مردم، مسوولین و دانشجویان انقلابی این شهر داده و ضمن پیگیری برای برخورد با عوامل این اتفاق با بهره گیری از تدابیری خاص از حادث شدن اتفاقاتی از این قبیل در آینده جلوگیری نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها